Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Helt stopp eller vad?!  (läst 4595 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mixe

SV: Helt stopp eller vad?!
« Svar #10 skrivet: maj 24, 2017, 09:00:25:25 »
Exakt det prövade jag, och det blev lite bättre. Men det är ju fortfarande luft i pumphuset, och när jag lägger handen på inflödesslangen så känner jag hur den hackar lite, som om det åker luft i den.

Poolen är byggd vid sidan av huset, och slangarna dragna under mark in under huset. Det är ganska långa slangar, men jag har ingen aning om dragningarna i marken eftersom det var gjort innan vi köpte huset.

Mig veterligen har jag tömt systemet på vatten varje vinter. Om det sedan fastnar lite vatten någonstans i de delar jag inte ser kan jag ju inte veta. Men pumhuset och sandfiltret är ju beläget under poolnivå, så det är ju relativt lätt at tappa ut vattnet ur systemet.


Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Helt stopp eller vad?!
« Svar #11 skrivet: maj 24, 2017, 18:00:43:43 »
Ok, om det ändå blir så och pumpen befinner sig under vattenytans nivå så verkar det rimligt att hitta läckorna mellan breddavlopp och vattenpump. Det måste suga luft där (eller via pumphusets lock förstås).
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Pool-Janne

SV: Helt stopp eller vad?!
« Svar #12 skrivet: maj 31, 2017, 19:57:14:14 »
Hade liknande problem förra året. Kliade mig i huvudet länge. Tillslut kom jag på att jag satt "vippan" till bräddavloppet åt fel håll.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag