VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: christians poolbygge  (läst 17917 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad christian

christians poolbygge
« skrivet: september 16, 2007, 19:07:30:30 »
Hej,

Ville börja med att tacka alla på forumet - jag har lärt mig otroligt mycket av att läsa era inlägg såväl på mina egna frågor som på andras. Ni har verkligen hjälpt oss att komma framåt i beslutsprocessen. I utbyte några bilder på det begynnande projektet.

christian

ps hoppas det fungerar med bilderna ds

Poolgiganten

Utloggad Sylva

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: christians poolbygge
« Svar #1 skrivet: september 20, 2007, 18:18:01:01 »
Hej Christian!
Jaaaaaaaaaa! Visst är det spännande. Jag kommer att följa ditt pool-bygge, tror vi har kommit ungefär lika långt. Det är verkligen kanonbra med det här forumet, med alla tips och råd.
Jättebra för oss nybörjare.
Hälsningar
//Sylva

Utloggad Sylva

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: christians poolbygge
« Svar #2 skrivet: oktober 03, 2007, 10:41:59:59 »
Hej Christian!
Hur går det med poolen?
Vi har premiärbadat, ja det var bara 12 grader, men vad sjutton: Det var sååå häftigt. Nu byggs nya förrådet där vi ska ha pumphuset, och sen är det mycket markarbeten kvar.
Jag tycker det är svårt med bilderna, har tagit massor men det är svårt att lägga in, kanske kan få hjälp av mina söner när de kommer hem.
Hälsningar Sylva

Utloggad christian

SV: christians poolbygge
« Svar #3 skrivet: oktober 06, 2007, 19:46:04:04 »
Hej Alla, hej Sylva,

Vi är långt efter er, bada kan vi bara drömma om, men här kommer i alla fall lite fler bilder

christian

ps jag hade tur o hittade ett avlopp på tomten som låg bredvid det planerade maskinrummet och 30 cm under poolbottnen så jag kunde skippa dräneringsbrunn o dräneringspump ds

Utloggad christian

SV: christians poolbygge
« Svar #4 skrivet: oktober 06, 2007, 19:48:42:42 »
 fick inte m alla bilder/ c

Utloggad christian

SV: christians poolbygge
« Svar #5 skrivet: oktober 06, 2007, 19:51:00:00 »
några till/ c

Utloggad Sylva

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: christians poolbygge
« Svar #6 skrivet: oktober 08, 2007, 22:09:10:10 »
Häftigt Christian!
Känner precis igen hur det var hos oss. Du...... nu väntar vi in våren, eller hur?? ;)
//Sylva

Utloggad christian

SV: christians poolbygge
« Svar #7 skrivet: oktober 11, 2007, 20:42:47:47 »
Hej Sylva,

Ville försöka få linern på plats o vattenfylla innan vintern - är rädd för att tjälen förstör invägningen o bottnen annars. Nuvarande tidplan är att isolera till helgen o sedan vänta på första bästa dag för att sätta linern. Men jag är väl allt för mycket tidsoptimist i vanlig ordning.

Såg att ni hade primiärdoppat - kul  :), fast det lät ngt kallt ???

christian


Utloggad christian

SV: christians poolbygge
« Svar #8 skrivet: november 26, 2007, 21:06:29:29 »
Hej alla,

Har inte hunnit med att varken kolla av forumet eller lägga ut fler bilder på sistone eftersom jag varit upptagen med att försöka att ro projektet i hamn innan tjälen, snön o vintern. Pust - hann precis. Här kommer lite fler bilder.

Håll till godo önskar,

christian

Utloggad christian

SV: christians poolbygge
« Svar #9 skrivet: november 26, 2007, 21:12:53:53 »
Efter isolering med cellplast från Dorocell DC 200, 40 x 1000 x 2000 mm lade jag 3mm:s tunna plastskivor från swimmingpool.nu (j-a bra firma att ha att göra med) för att ta bort skarvarna från cellplasten (lämnade 3mm mellanrum mellan plastskivorna eftersom de kommer att expandera när poolen värms). På detta lade jag filtmattan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan