Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mspa uppblåsbart spa  (läst 77526 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bubblan

Mspa uppblåsbart spa
« skrivet: april 08, 2014, 14:03:49:49 »
Hej. Är det någon som har erfarenhet av uppblåsbara mspa spa.
Har själv ett lazy-z som inte gjort annat än att strula. Vet att det är billiga grejor, men jag har inte ekonomi för annat.
Håller dom längre än en säsong?  Jag är reumatiker och älskar att få krypa ner i min "bubbla". Men nu tror jag inte att den kommer hålla så länge till.
Tacksam för recensioner på Mspa spa

Poolgiganten

Utloggad kalle lkpg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #1 skrivet: april 09, 2014, 12:28:38:38 »
Hej!

Jag har ett M-spa camaro 150. Jag är nöjd och tycker det är riktigt bra för pengarna. Har dock haft lite strul med värmaren. Detta har gått på garantin och jag har blivit kompenserad för det. Andra fördelar är att det är betydligt lättare att flytta då det inte väger mer än 30-40kg. Vi har det ute på sommaren och på den inglasade altanen på vintern.

Har nu skaffat ledbelysningen samt ozonrengörare till det att pimpa lite:)

Fråga gärna om du undrar något mer!

MVH
Kalle

Arctic Spa Frontier

Utloggad Bubblan

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #2 skrivet: april 09, 2014, 16:38:59:59 »
Tack för svar Kalle.
Hur länge har du haft ditt spa?  Har du behövt täta någon gång? Problemet för mig har varit att själva poolbubblan aldrig varit tät efter förvaring, fast vi har gjort efter konstens alla regler :(. Har fått ny 4 gånger. Nu börjar pumpen dessutom låta väldigt illa.
Det ser ut som Camaron ser "tjockare" ut.

Utloggad kalle lkpg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #3 skrivet: april 09, 2014, 20:18:18:18 »
Hej!

Ca 7 månader. Haft det på hela vintern. Att man skulle behöva täta det tror jag inte då material samt sömmar känns mycket gedigna. De är gjorda i samma material som gummibåtar sa säljaren.

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad Pool_gbg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2014, 09:55:01:01 »
Hej!

Ca 7 månader. Haft det på hela vintern. Att man skulle behöva täta det tror jag inte då material samt sömmar känns mycket gedigna. De är gjorda i samma material som gummibåtar sa säljaren.

/Kalle

Tjena Kalle!
Hur har det fungerat för dig under vintern? Har du kört någon extra isolering undertill eller?
Upplever du att det drar mycket el?

Har även köpt en Comaro-B150 och är supernöjd än så länge!

Utloggad kalle lkpg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #5 skrivet: maj 15, 2014, 14:13:18:18 »
Hej!

Mina erfarenheter är att en frigolitskiva under gör ganska mycket. Hade det utan på hösten och halva vintern och då drog det iväg i förbrukning samt att det syndes att det värmde marken då snön försvann en bit runtom. Största delen av vintern hade jag det på altanen ståendes på en frigolitskiva samt att jag när jag inte använde det lade en frigolitskiva på samt ett par filtar. Då drog det ca 300kw/mån. utan isoleing under och över tror jag det skulle sticka iväg mer. jag tror 3-4000kw/år är realistiskt med isolering under och gärna över med. De angivna 250/mån har jag aldrig kommit ned till ens med all min extraisolering.
Jag har det kvar fast har uppgraderat till ett riktigt spa. Funderar på att sälja det men det har inte blivit av. Har ny ledbelysning, ozonrening samt 2 lyxpaket till det om du vet någon som är sugen. Ozonet tror jag kan vara en bra uppgradering då jag tyckte filtreringen funka ganska dåligt.
I början använde jag mig av doseraren samt veckoklorstabletterna. efter att ha läst lite bla här så skippade jag det helt och körde bara med snabbklor (grandulat) efter bad och en gång i veckan. vettnet blev otroligt mycket bättre och är klorfritt vid bad. Gör du inte redan så rekomenderar jag det starkt.

Jag tycker det är ett jättebra instegsspa för att veta om man kommer använda det. Vi har sen vi köpte det snittat 1-2bad i veckan. Därför tog vi steget upp till ett "riktigt" spa.

MVH
Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad Pool_gbg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #6 skrivet: maj 15, 2014, 14:57:24:24 »
Hej!

Mina erfarenheter är att en frigolitskiva under gör ganska mycket. Hade det utan på hösten och halva vintern och då drog det iväg i förbrukning samt att det syndes att det värmde marken då snön försvann en bit runtom. Största delen av vintern hade jag det på altanen ståendes på en frigolitskiva samt att jag när jag inte använde det lade en frigolitskiva på samt ett par filtar. Då drog det ca 300kw/mån. utan isoleing under och över tror jag det skulle sticka iväg mer. jag tror 3-4000kw/år är realistiskt med isolering under och gärna över med. De angivna 250/mån har jag aldrig kommit ned till ens med all min extraisolering.
Jag har det kvar fast har uppgraderat till ett riktigt spa. Funderar på att sälja det men det har inte blivit av. Har ny ledbelysning, ozonrening samt 2 lyxpaket till det om du vet någon som är sugen. Ozonet tror jag kan vara en bra uppgradering då jag tyckte filtreringen funka ganska dåligt.
I början använde jag mig av doseraren samt veckoklorstabletterna. efter att ha läst lite bla här så skippade jag det helt och körde bara med snabbklor (grandulat) efter bad och en gång i veckan. vettnet blev otroligt mycket bättre och är klorfritt vid bad. Gör du inte redan så rekomenderar jag det starkt.

Jag tycker det är ett jättebra instegsspa för att veta om man kommer använda det. Vi har sen vi köpte det snittat 1-2bad i veckan. Därför tog vi steget upp till ett "riktigt" spa.

MVH
Kalle


Hej Kalle!

Tack för ditt svar, hur mycket grandulerat klor körde du i då? körde du runt det med bubblor, i så fall hur lång tid?
Är nog också inne på att köpa ett "riktigt" spa till nästa säsong om vi nu använder det som planerat!

Utloggad kalle lkpg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #7 skrivet: maj 15, 2014, 22:39:37:37 »
Jag brukade köra i en matsked efter varje bad el en gång i veckan. Va det många som badat el länge kan man ta 2 skedar el så(hade det spillts öl o grogg kanske mer). Körde bubblorna ca 10 min efter o lät locket va av en stund till. Typ. Det funkade bra tyckte jag. Dagen efter är i princip kloret borta vilket gör det najs att bada i:)

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad kalle lkpg

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #8 skrivet: maj 18, 2014, 17:02:01:01 »
Bubblan:
Mitt gamla MSPA Camaro 150 är till salu om du är intresserad. Hade tänkt mig 7500 med alla tillbehör. Ozon, ledbelysning mm...

MVH
Kalle
Arctic Spa Frontier

Urban

  • Gäst
Urban
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #9 skrivet: maj 20, 2014, 13:25:03:03 »
Jag har kört mitt Camaro med ett egentillverkat lock i stället för det uppblåsbara. Jag laminerade ihop två 5 cm (totalt 10 cm tjockt) markfrigolit. Det passar under skyddslocket. El-förbrukningen reducerades med 40-50% enbart med detta locket. I övrigt har jag 5 cm markfrigolit under badet, som står på altanen. Totalförbruknng ligger på ca 300 kWh/mån. Mitt Camaro har krånglat vid två tillfällen. Första ggn fick jag byta styrkort i den och andra ggn byttes hela motorhuset ut då värmaren falerade. Kör annars med flytande klordoserare och klortabletter där förbrukningen är 1-2 tabletter/vecka och 1 tablett/badtillfälle (beroende på om de 1-2 tabletter/vecka hunnit förbrukas).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag