VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex-pool från K-rauta  (läst 16632 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Canis

Intex-pool från K-rauta
« skrivet: augusti 13, 2006, 15:42:00:00 »
Hej  O0

Jag är ny på detta forum mer nu suttit och tittat en lång stund på alla era underbara poolbilder  <love> Vi är lite oense här hemma om det är värt den stora mängd pengar det verkar kosta att invistera i en stor, riktig markpool.

I dag på K-rauta såg vi en ovanmark pool från Intex. Den var ca 5 * 10 meter samt 1,3 m djup. Nu var den nedsatt från ca 20 000:- till ca 14 000:-. Det är ju inte i närheten av en "riktig pool" men kanske ett prisvärt allternativ och test på om man kommer använda den så mkt som vi tror/inte tror  :o

Jag hittade en tidigare länk på vad som verkar vara en liknande pool
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=525.0

Har ni proffs några åsikter om denna pool? Det är inte mkt pengar i poolsammanhang men man vill ändå inte slänga ut 14 000:- om det inte är bra kvalitet!?!

mvh

Poolgiganten

Utloggad Poolnicke

SV: Intex-pool från K-rauta
« Svar #1 skrivet: augusti 13, 2006, 17:21:47:47 »
Allt är ju en fråga om budget. Om ni inte vill lägga mer pengar så funkar det säkert. Största nackdelen på en sån här pool är nog reningen. Verkar som att en hel del har problem med att hindra alger och därmed också bakterier. Men det är klart det kanske hänger ihop med att man kanske inte lägger ner lika stor energi på enklare pool.

Personligen så skulle jag aldrig köpa en pool utan sandfilter. Men ett sandfilter och lämplig pump kan ni ju köpa till.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Fia

SV: Intex-pool från K-rauta
« Svar #2 skrivet: augusti 13, 2006, 17:24:16:16 »
Hej Canis! :) Jag får väl kopiera mitt svar från det andra forumet!! ;D ;D ;D
 
5*10 och 1,30 djup är ganska så mycket att ha uppställt på marken.
Har du en stor tomt är det väl OK men en liten tomt så ser det nog inte så bra ut.
 
Har du en stor tomt så du kan dölja ramen bakom ex. buskar eller gräva ner den och trädäcka in så har du en stor pool till kanon pris!
 
Grannar till mig har en sådan fast mindre och de är kanon nöjda, de har haft sin i 4 år och den håller sig perfekt. Det enda som inte brukar vara så bra är pump och filter så det kanske du behöva byta ut, med tiden, mot starkare pump och ett sandfilter. Med så stor pool skulle jag göra det. Den kan inte stå ute på vintern utan du måste ta in den, vilket jag tror är ganska så bökigt iom att den är så stor.
 
Är du beredd på det jobbet, så tycker jag du ska slå till!! 5*10 och 1,30 djup för 14 000:- är billigt.
 
De tre sista bilderna hos den här försäljaren, föreställer den typen av pooler.
Man kan göra mycket fint med de poolerna också!
Återkom gärna vad ni bestämde er för.
 
http://www.poolfixaren.se/catalog3.1.html
 
   
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Canis

SV: Intex-pool från K-rauta
« Svar #3 skrivet: augusti 13, 2006, 18:42:48:48 »
Tack för svaren  :) Vi får fundera vidare  ::) Jag kikade på bilderna som du Fia länkade till, de hade ju gjort det jättefin trots att de hade sådana här "enkla" pooler. En undran bara, hur gör de vintertid när de har byggt in poolen i ett trädäck - då är det ju inte så lätt att ta in den  :o Dessutom om man bygger ner/in en sådan här enkel pool och den går sönder - måste man riva allt runtomkring då eller går de att laga?

Vi hade på känn att man bör byta ut filter mm men även om man gör det så kommer man ju ganska billigt undan.

mvh

Utloggad Fia

SV: Intex-pool från K-rauta
« Svar #4 skrivet: augusti 13, 2006, 18:59:47:47 »
Grannen min har buskar mot halva poolen och trä mot andra halvan.
Visar en bild på deras pool och trädäck. Så har såg annonsbilden ut när det hittade den på blocket, (pool och trädäcket såldes). Har tyvärr ingen bild på poolen hemma hos dom.

Om du låter den stå på backen, bygger in den och har ex. en krypdörr så du kommer åt under däcket och kan montera ner en liten del, så bör det gå att fortsätta med resten innifrån.

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Intex-pool från K-rauta
« Svar #5 skrivet: augusti 14, 2006, 08:35:55:55 »
Jag tycker att 14000 spänn är mycket pengar för att bara testa på pool.
Tror också att med en klen pump och filter blir detta test inte rättvist. Ni kommer att tröttna på alger och annan skit.

Hade själv inte velat betala så mycket för denna pool. Hade helt klart hellre lagt pengarna här:

http://www.jf-fritid.se/ eller här: http://www.primastar.nu

Du får så mycket mer för pengarna.

Utloggad Morgan

  • Hemmansägare
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Laxå
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Intex-pool från K-rauta
« Svar #6 skrivet: augusti 14, 2006, 08:42:07:07 »
Har kört INTEX pool i 2 år för att testa och har inte haft några bekymmer alls vad det gäller alger o dylikt. Köpte till en fontän som faktiskt är rätt häftig, 89 spänn samt ett "bräddavlopp" som en ytskimmer ungefär. Funkar kanon! Men....det är arbeta att plocka in den på hösten och värmen....det blir max 22-23 en solig dag, andra dagar 16- o uppåt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag