CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa från pantland-spa  (läst 31576 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Spa från pantland-spa
« Svar #10 skrivet: oktober 21, 2010, 15:16:01:01 »
Tycker att du ska börja med att läsa igenom dom olika trådarna i detta spa forum, finns mycket nyttigt att läsa och lära hära O0
//alsa
SPA Hydropool self-cleaning 775

Poolgiganten

Utloggad lekan

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #11 skrivet: oktober 22, 2010, 12:10:16:16 »
Hej!

Har ett P18 som jag är väldigt nöjd med en så länge. Köpte mitt i april 2010, så det har bara gått ett halvår. Får se hur det blir nu i vinter. Kvaliteten verkar vara OK fast jag har inte så stor erfarenhet av spabad.

Är det någon annan som kört några vintrar med pentland spa?! Problem, elförbrukning mm.

mvh lekan

Utloggad biedermeier

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #12 skrivet: december 26, 2010, 13:23:16:16 »
Hej!

Har ett P18 som jag är väldigt nöjd med en så länge. Köpte mitt i april 2010, så det har bara gått ett halvår. Får se hur det blir nu i vinter. Kvaliteten verkar vara OK fast jag har inte så stor erfarenhet av spabad.

Är det någon annan som kört några vintrar med pentland spa?! Problem, elförbrukning mm.

mvh lekan

Köpte ett P20 i somras och förbrukningen ligger i snitt på 18-20 kWh/dygn nu på vintern. Vi badar ca 2-3 ggr i veckan. Lite i dyraste laget kan jag tycka. Visserligen har vi en riktig vinter i år men ändå. Är det nån annan här som har koll på vad er förbrukning är?

Bieder

Utloggad nybba

  • patrik
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: sundsvall
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårat Pentland-spa!
    • Visa profil
SV: Spa från pantland-spa
« Svar #13 skrivet: december 27, 2010, 16:42:04:04 »
Tjena!!
Vårt pentland bad har funkat utmärkt, det enda var att displayen var lite känslig med lys-funktionen, men jag fick en ny på posten dagen efter!
Har badat i snitt 2 gånger / vecka utan problem, senast jul-afton -22 grader.
Kvalitetkänslan är det inget fel på.

Har tillägs isolerat mitt innanför panelerna samt ställt det på mark- skivor.
Jag har inget att jämföra med, men jag tycker pentlands känns riktigt "påkostat".
Skulle nog aldrig lägga mer än 60-70 tusen på ett bad...
Lycka till O0
nybba

Utloggad biedermeier

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #14 skrivet: december 28, 2010, 01:35:39:39 »
Tjena!!
Vårt pentland bad har funkat utmärkt, det enda var att displayen var lite känslig med lys-funktionen, men jag fick en ny på posten dagen efter!
Har badat i snitt 2 gånger / vecka utan problem, senast jul-afton -22 grader.
Kvalitetkänslan är det inget fel på.

Har tillägs isolerat mitt innanför panelerna samt ställt det på mark- skivor.
Jag har inget att jämföra med, men jag tycker pentlands känns riktigt "påkostat".
Skulle nog aldrig lägga mer än 60-70 tusen på ett bad...
Lycka till O0


Jag satte mitt på markskiva också men vad har du isolerat med innanför panelerna?

Bieder

Utloggad nybba

  • patrik
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: sundsvall
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårat Pentland-spa!
    • Visa profil
SV: Spa från pantland-spa
« Svar #15 skrivet: december 28, 2010, 08:47:28:28 »
Hej!
Jag kom över stenull på rulle,50-60mm tjock, sådant som är ämnat för rörisolering med hönsnät på som jag tog bort och sedan med lagom stora bitar pulade runt alla slangar och in mot karet.
Gick åt ca 4 rullar...
Går naturligtvis lika bra med ex. gullfiber på rulle. Iso. skivor är för styva därav iso. på rulle.
En del jobb men betydande energi besparing tror jag.
Lycka till.
// Patrik
nybba

Utloggad kcb

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #16 skrivet: januari 02, 2011, 18:35:40:40 »
 Hej !     Vad det gäller enargiförbrukningen, jag har haft mitt bad sedan juli 2009. Har kopplat in en kamstrup mätare . Badet är en Wayfare ifrån folkpool. Och det tar c. 180 kwh i mån. på sommaren och c. 300 på vintern. I år tog det 311 kwh i dec p.gr. kallt och extra badande i jul o nyår. Hej-då o ha det gott   

Utloggad biedermeier

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #17 skrivet: januari 02, 2011, 19:03:33:33 »
Hej !     Vad det gäller enargiförbrukningen, jag har haft mitt bad sedan juli 2009. Har kopplat in en kamstrup mätare . Badet är en Wayfare ifrån folkpool. Och det tar c. 180 kwh i mån. på sommaren och c. 300 på vintern. I år tog det 311 kwh i dec p.gr. kallt och extra badande i jul o nyår. Hej-då o ha det gott   

Lite skillnad från mitt som drog 630 kwh under december, blir helt enkelt till att köra lite tilläggsisolering...

Utloggad Carl P

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #18 skrivet: januari 03, 2011, 23:39:04:04 »
Vi har ett Sundance Altamar som är helt i original, dvs ingen extra isolering. Trots det tycker jag att det drar förhållandevis lite ström för uppvärmningen, däremot så drar cirkulationspumpen och den en timme långa reningscykeln varje dygn, rätt mycket ström.

Pumparna drar ca 5-6 kWh per dygn, värmaren knappt mätbart varma sommarmånader. I december med temperaturer på -10 - -18 grader så drog värmaren i snitt ca 8 kWh per dygn.
Sunance Altamar 880

Utloggad biedermeier

SV: Spa från pantland-spa
« Svar #19 skrivet: januari 09, 2011, 17:33:11:11 »
Nu har jag varit och köpt 95mm isolering på rulle och isolerat karet. Kostnad 600 spänn. Dom senaste dagarna med ca 0 grader i luften och inget bad har förbrukningen varit ca 20kwh/dygn. Får jag jag ner det med 2kwh/dygn så är investeringen hemräknad på 2 månader. Uppdatering följer när jag loggat förbrukningen..

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag