CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: FIlterpatron  (läst 10820 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad marinjo

FIlterpatron
« skrivet: december 18, 2008, 15:46:33:33 »
Hej  <help>
Jag letar filter till ett Hot Tub (se bild) som inte kostar en förmögenhet. Har ggolat omkring lite för att kolla priser men det är fasen inte lätt att hitta  <dontkn>. Är det någon/några som kan tipsa var i Stockholms området jag kan köpa dessa?

Tackar allra ödmjukast på förhand.
« Senast ändrad: december 18, 2008, 15:51:35:35 av marinjo »

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: FIlterpatron
« Svar #1 skrivet: december 18, 2008, 20:13:17:17 »
hej
kolla denna länken

http://www.folkpool.se/Filterfrbrukningsmaterial/Filterpatron-fr-Apollo-C-500-2750125

dom säljer också Spa-sortiment kolla deras hemsida
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad ostmacka

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Mariefred
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bada är roligt
    • Visa profil
SV: FIlterpatron
« Svar #2 skrivet: februari 13, 2009, 19:20:04:04 »
Köpte själv ett nytt filter hos Folkpool i Järna. Var inte så fasligt dyrt. Runt 3-400:- Känns lite bättre att köpa original filter

Utloggad oby1

SV: FIlterpatron
« Svar #3 skrivet: april 10, 2009, 14:51:07:07 »
Hej!

Alla tillverkare har sina egna filter. Vad heter ditt spa och vilken modell är det? Det är en stor nackdel med filter, för man kan inte bara gå in på närmsta byggvaruhus och köpa ett. Här har spaförsäljaren ett lite tråkigt övertag, eftersom han nästan kan ta ut vad han vill för nya filter. Om han nu alls är intresserad av att sälja tillbehör (det vill t ex den nissen jag handlade av inte alls befatta sig med).

Som tur är så finns piratfilter att köpa. Jag har hittat ett par ställen i England som säljer till Down East och ska snart beställa över Internet. Här rekommenderas att man använder Paypal, så man vet att man får grejerna.

Om det finns företag som säljer pirattillbehör här i Sverige så tipsa gärna. Jag har inte hittat något i a f.

Utloggad badare

SV: FIlterpatron
« Svar #4 skrivet: juli 04, 2009, 22:21:07:07 »
Hej
jag har haft kontakt med Crystal bad och dom har tagit hem spafilter till mig till mycket bra priser!
jag har ett sundance spa men dom hade filter till hot spring och calspas på lager dom sa att dom hade agenturen för en tillverkare så dom sålde filter till dom flesta märken.
kolla på www.crystalbad.se

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: FIlterpatron
« Svar #5 skrivet: juli 05, 2009, 16:44:59:59 »
Vår poolskötare i Asien stoppade filtret i "flytande klor" 1g/vecka och det höll 1 minst 3år.

Utloggad oby1

SV: FIlterpatron
« Svar #6 skrivet: juli 24, 2009, 16:18:25:25 »
Jag har ett Down-East spa (Master Spa).

Jag har tvättat mitt filter i diskmaskinen - utan kemikalier. Det blir väldigt rent och tycks inte slitas något (vad man kan se i a f). Sen har jag ett extra mineralfilter som ska sitta inuti det stora filtret.

Tyvärr har jag köpt mitt Down East/Master Spa från en, vad jag betecknar som "spa-skojare", så några reservdelar och utbytesdelar därifrån är lika sannolikt som att det regnar bakelser från himlen (också enligt bl a över 40 inlägg på olika forum, så verkar det faktiskt helt omöjligt att få några nya filter från generalagenten för Master Spa i Sverige).

Däremot finns det flera ställen i England som säljer filter till de flesta märken. Har inte testat att köpa från något av dem än, men till hösten ska jag beställa 2 filter. De lär räcka minst 5 år - så lite som vi nu smutsar ner vårt filter.

Ett tips för att hålla filterna rena är att hålla sig själv ren (och kanske framförallt ungarna!) - samt se till att inte låta skyddslocket vara avtaget i onödan.

Senast jag kollade - och borde ha rengjort filtret - såg det nästan nytt ut. Rengöring (och utbyte) tror jag främst ska göras efter behov. Vissa kanske måste rengöra och/eller byta filter 3-4 ggr om året. Andra klarar sig med 1-2 rengöringar om året. -Så håll koll på filtret, men byt inte ut det om det inte behövs!

Utloggad 40grader4life

SV: FIlterpatron
« Svar #7 skrivet: juli 25, 2009, 00:34:10:10 »
rengör mitt varannan vecka.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag