VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poluretanskum som Isolering?  (läst 2306 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jojjen

Poluretanskum som Isolering?
« skrivet: januari 19, 2018, 00:26:32:32 »
Har haft min lilla pool som är nersänkt i altanan nu i två år och inte färdigställt isoleringen än... mycket beror på att den är rund, jag har nu försökt så gott det går att isolera med 20mm frigolit i flera lager men det blir inte så bra jag vill ha det. Mycket beror på att den smalnar av nertill och en del krångliga utrymmen vid sittbrunnen osv.

Frågan är om någon har tips på vad man som privatperson kan köpa för poluretanskum eller liknande för att spruta själv, skulle bli betydligt bättre om man kunde lägga ett lager runt om som blir helt tätt.
Nu tänker jag lite häftigare prylar än att gå och köpa 20st flaskor hos närmaste bygghandel, hoppas ni har en del tips.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poluretanskum som Isolering?
« Svar #1 skrivet: januari 19, 2018, 08:27:03:03 »
Definitivt en affärside för någon som vill börja sälja den skummen på större flaskor  med vanligt sprutmunstycke.
Eller en gadget som går ansluta till tryckluftskompressorn.
Tror det skulle gå bli miljonär rätt snart om man tog fram ett enkelt koncept för gör-det-själv polyuretanisolering.
Jag hittar i alla fall inga alternativ till de som kommer ut och gör det åt dig, och det kostar väl troligen mer än vad poolen gjorde.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Poluretanskum som Isolering?
« Svar #2 skrivet: januari 19, 2018, 15:41:08:08 »
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan