CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sorry, ännu en jämförelse..  (läst 11534 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sundancekid

Sorry, ännu en jämförelse..
« skrivet: oktober 19, 2017, 15:36:33:33 »
Vi ska äntligen köpa ett spa och vill inte lägga en förmögenhet utan vill ha ett bad runt 40-50tkr som funkar för vår familj med tre barn och en pappa och en ej badande mamma..

Väljer på några av dessa.
https://www.skanskabyggvaror.se/spa/spabadkar/apollo-186622
https://www.bauhaus.se/utespa-viva-spa-bauhaus-xtreme-vit-5-platser-23-jets.html
https://www.bauhaus.se/utespa-swebad-diamant-v2-inkl-locklyft.html

Eller finns det fler rimliga kar som säljs av ett icke konkursfärdig företag.. Alltså vill gärna köpa av ett lite större företag som kan stå för sina garantier, reklamationsrätt osv.

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad TheSwede

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #1 skrivet: oktober 19, 2017, 22:17:10:10 »
Svenskabadrumsinredniga. Kan ej svara på om dom r konkursfärdiga men dom har egna tekniker och 3 års garanti.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #2 skrivet: oktober 20, 2017, 10:53:22:22 »
Dom är definitivt inte konkursfärdiga.
https://www.allabolag.se/5565166419/bokslut
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad TheSwede

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #3 skrivet: oktober 20, 2017, 14:38:10:10 »
De går bra för skojarna. O0

Utloggad johanmarsta

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #4 skrivet: oktober 20, 2017, 20:07:34:34 »
Av dom 3 du nämner skulle jag välja bauhaus.
Har haft två kunder med sönderfrusna bad från sbv och dom fick inte hjälp där.

Utloggad TheSwede

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #5 skrivet: oktober 21, 2017, 08:12:53:53 »
Lustigt  ska slå en pling till en av deras tekniker. Dom r ju bara två så han borde ju minnas  eller är det som när du pratade skit om pentland å dom kom in å du fick göra en pudel för inget stämde.

Utloggad johanmarsta

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #6 skrivet: oktober 21, 2017, 08:51:04:04 »
Lustigt  ska slå en pling till en av deras tekniker. Dom r ju bara två så han borde ju minnas  eller är det som när du pratade skit om pentland å dom kom in å du fick göra en pudel för inget stämde.

Gör gärna det ,en kunden heter Ewa-May och bor i Järvsö om jag inte minns fel,är det viktigt kan jag ta fram det i mitt faktura program. Det var hennes son som köpte badet till henne.

Och vad menar du med göra en pudem ang pentland? Jag har visat bildbevis på det jag såg på det badet jag fotade. Sen att dom gjort om lite betyder inte att dom gjort om till det bättre,det får tiden utvisa.

Tycker du ska sluta skriva så mkt skit om garantier (som går att kringgå hur enkelt som helst)och du har ETT bad ,jag har meckat 100-tals bad ,vem borde ha bäst koll?

Förstår inte hur man kan sitta här och rekommendera SBI , dom står ju bevisligen och ljuger folk rätt upp i ansiktet på mässor , bara det gör att man inte ska göra affärer med dom ,oavsett hur långa garantier och hur bra/billiga deras bad är .

Jag har sålt bad till folk som provbadat och provsuttit deras bad, och då är dom märkena jag säljer ca 20-40k dyrare/bad,har då frågat dom vad SBI sagt och bla sa dom att deras filter har en livslängd på 5 år,att deras bad tillverkas i USA eller Sverige ( beroende på vilken säljare dom pratat med) att dom bara har kvalitets pumpar i baden från USA ( jag tog bild på senaste hem och villa mässan,det satt en gecko cirk i den och resten var LX pumpar) och tittar man in på bygg kvaliten så skulle ja dra öronen åt mig direkt ,fullt av 90-graders böjar på trycksidan mm.
Men har man inte mer att lägga eller vill ta mellanskillnaden på avbetalning så visst, köp ett bad från dom men kom inte och tro att du betalar för en Dacia och får en BMW.


« Senast ändrad: oktober 21, 2017, 10:32:33:33 av johanmarsta »

Utloggad TheSwede

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #7 skrivet: oktober 21, 2017, 22:57:10:10 »
Orka inte ens läsa det sorry.

Utloggad Teknikern

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #8 skrivet: oktober 22, 2017, 01:45:13:13 »
Johanmarsta, vad är det som fryser sönder och vad beror det på? Dålig slangdragning så det bildas lågpunkter som inte är dräneringsbara? Handhavandefel så pumparna inte dränerats?

Jag har ju ett bad nu jag renoverar och där är det helt klart handhavandefel då inga dräneringspluggar någonsin varit borttagna från pumphusen. En gavel har "poppat" och ska repareras, en har dom tidigare bytt hus på och en klarade sig.


Utloggad johanmarsta

SV: Sorry, ännu en jämförelse..
« Svar #9 skrivet: oktober 22, 2017, 06:57:31:31 »
Orka inte ens läsa det sorry.
Det förstår jag,du är ju bra på att haspla ur dig saker och anklaga mig för att inte veta något.

Tänker allvarligt ge upp detta forum och du är den största anledningen till det.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag