Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenheter av Trygghandel.se  (läst 2108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pooltjejen

Erfarenheter av Trygghandel.se
« skrivet: augusti 13, 2017, 19:54:04:04 »
Hej
Har blivit rekommenderad att köpa spabad från trygghandel.se. Som jag kan se det är deras priser väldigt låga och jag funderar på kvalitet och reservdelar där. Har tittat på spabad från Trademax med och priserna verkar liknande. Är det någon som kan säga bu eller bä om dessa pooler? Funderar i så fall på de som heter Sidney eller Sofia och som verkar vara de enda som går på trefas. Tacksam för svar.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Erfarenheter av Trygghandel.se
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2017, 10:37:13:13 »
Företaget som sådant verkar ju ha god kreditvärdighet och har ökat omsättningen rätt mycket de senaste åren.
Baden är väl troligen kinesiska, och huruvida de är trefas eller ej i praktiken är svårt att säga.
Vattenpumpen är på 3 kW och ofta så är alla pumpar enfas, men vattenpump, värmare och luftpump är kopplade på var sin fas.
3 kW vattenpump ger ca 13 A ström på en fas OM det inte är en trefas pump.
Samma gäller värmaren.

Jag skulle nog kolla upp det ordentligt innan jag förutsatte att det är trefas pumpar och värmare i badet.
Det lilla jag läst om badet så verkar ju det där med isoleringen vara rätt snabbt avklarat/förklarat, men som jag tolkar det är det inte fullskummat som de bästa baden är.
Finns säkert de som vet mer om dessa bad än vad jag vet.

Frågan är väl egentligen om man skall köpa Kinabad eller ej?
Prisskillnaderna är ju skapligt stora om man köper Kina eller USA/Kanada-bad.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Erfarenheter av Trygghandel.se
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2017, 14:36:36:36 »
Tyvärr så är det ju många som tar in bad från Kina med det mindre BP5/600 som dock är gjort bara för 1 fas anslutning.

Begränsningen blir då att endast värmaren i bästa fall kan köras då badet går i cirkulationsläge, och som sedan slår av när man slår på massagepump på högfart.

Dessa system kräver minst 32A för att gå utan begränsningar men säljs tyvärr ändå i Sverige .

Det gäller att veta vad man köper, och den bästa kunskapen finns ute hos de pool och spa firmor som har egen service avdelning.

Allt för många av de webbaserade spafirmorna har absolut noll koll på sådant utan vill bara sälja utan att ta ansvar mot slutkund.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Pooltjejen

SV: Erfarenheter av Trygghandel.se
« Svar #3 skrivet: september 03, 2017, 21:39:05:05 »
Tack för alla svar, letar vidare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag