CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpa klor/ph  (läst 1251 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrJ

Köpa klor/ph
« skrivet: juni 22, 2017, 08:51:08:08 »
Var köper ni klor/ph höjande? Vi köper alltid i butik så tänkte att det kanske blir billigare att köpa via nätet.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Köpa klor/ph
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2017, 09:33:03:03 »
Fraktkostnaderna brukar göra att det går på ett ut att köpa lokalt eller på nätet, jag köper i alla fall lokalt om det inte blir just nåt dyrare - känns bra att stödja den lokala handeln om det inte är så mycket dyrare, kanske de har en reservdel på lager den dag man behöver den snabbt.

Vi har kört med Bayrol varitab puckar nu några år och det har fungerat mycket bra.
Kanske lite dyrare än andra, men jag får i alla fall för mig att vi haft mer problemfritt vatten, vad nu det kan bero på.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MrJ

SV: Köpa klor/ph
« Svar #2 skrivet: juni 22, 2017, 10:03:12:12 »
Hur många hinkar  med varitab per säsong blir det?

Utloggad TommyC

SV: Köpa klor/ph
« Svar #3 skrivet: juni 22, 2017, 10:20:47:47 »
Folkpool tar 389kr för 3kg 200gram puckar.
Poolstore tar 590kr för 5kg 200gram puckar.

Tidigare har jag nästan alltid köpt klor hos Folkpool när dom hade kampanj tidigt på våren.
I höstas köpte jag 2st 5kg hinkar med puckar och 1st 5kg hink med chockklor från Svensk Poolmiljö. Totalt 15kg klor betalade jag 987kr för. Fri fakt över 900kr.

Jag betalar gärna lite mer för att butiker ska finnas kvar i närområdet men det finns gränser. 100% mer har definitivt passerat min gräns.

Svensk Poolmiljö har idag slut på puckar och det finns ingen information på websidan om när/om  produkten åter finns i lager. Vill man dutta med chockklor så kostar den just nu 249kr för 5kg. Det är nog ingen som slår det priset. Kvalitén kan jag inte uttala mig om då jag bara har använt detta klor några dagar.

En 200g klorpuck brukar räcka 7-10 dagar för oss men det beror förstås på badbelastningen. (antal och hur lortiga de badande är)

Edit: påsarna som klorpuckarna låg i har samtliga fallit i bitar. Det går att lösa med fryspåse eller lämplig burk med hål i.
« Senast ändrad: juni 23, 2017, 12:20:44:44 av TommyC »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MrJ

SV: Köpa klor/ph
« Svar #4 skrivet: juni 23, 2017, 12:16:21:21 »
Tack för tipset. Ska köpa på lite till hösten/våren för nästa säsong :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag