VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Undvik xxx  (läst 8300 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dannne

SV: Undvik xxx
« Svar #10 skrivet: juni 22, 2017, 11:34:36:36 »
Då har axeltätningen äntligen kommi från Thailand.  Xxx var i princip säker på att det var problemet.Efter en del slit har jag nu bytt den och slog äntligen igång systemet igår kväll för att upptäcka att det inte fungerar ändå. Det blir till att köpa en ny pump. Men det är klart xxx sa ju att min är gammal, den är ju faktiskt 4 år gammal.  :o Är så besviken så det finns inga gränser, trodde aldrig jag skulle känna att jag ångrar att jag skaffade pool men nu gör jag faktiskt det, har bara varit problem med detta företag :'(

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Undvik xxx
« Svar #11 skrivet: juni 22, 2017, 12:04:20:20 »
Hmm, det var faktiskt en tanke som slog mig när jag läste att du hade missljud och skulle byta axeltätning.
Missljud beror som regel på dåliga lager, inte på dålig axeltätning.

Dålig axeltätning = läckage av vatten utåt från pumpen.
Missljud = trasigt/lossnat pumphjul eller dåliga lager.

Har du tur så är det bakre lagret som låter, då kan det räcka att smörja bakifrån, annars brukar det inte vara omöjligt att plocka isär en motor och byta lager, ofta kostar lagren bara några tior.
Det kan vara en dålig axeltätning som gjort att det trängt in vatten i främre lagret, så tätningsbytet kanske inte var bortkastat ändå, om du byter lager.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad trexen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 71
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Undvik xxx
« Svar #12 skrivet: juni 22, 2017, 14:01:54:54 »
Vad är det för fabrikat på pumpen?
//M

Om du behöver byta lager så kolla på denna tråd
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=12424.0;all
byta av axeltätning och lager

//M

Utloggad Poolbutik

SV: Undvik xxx
« Svar #13 skrivet: juni 22, 2017, 14:29:56:56 »
Kan inte vara kul för xxx med trådar som denna.
Vi får mycket sällan klagomål, men då löser vi det för kundens bästa omedelbart.
Det händer allt som oftast att vi får meddelanden från våra kunder liknande SMS:et nedan, särskilt om de haft kontakt med (stora) företag i branschen som gärna skickar ett poolpaket till kunden och sedan helst inte vill höra av kunden efter de betalat :)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Undvik xxx
« Svar #14 skrivet: juni 23, 2017, 08:57:38:38 »
Jag tror inte får en sekund att ni ger bort nya cirkpumpar om den trasiga är 4 år gammal.
Någonstans går gränsen för hur långt man kan sträcka sig med goodwill, och hur mycket tid man kan lägga på att ragga upp reservdelar till produkter som man inte längre lagerför eller säljer.
Speciellt inte om man inte säkert vet vad som är fel.

Visst kunde detta skötts bättre, men det är ju inte direkt så att företaget brutit mot några konsumentköplagar så vitt jag kan förstå i alla fall, och att börja rådda med denna typ av saker mitt under rykande högsäsong när telefonerna går varma kanske är att kräva lite för mycket, jag vet inte.  <dontkn>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad kg21

SV: Undvik xxx
« Svar #15 skrivet: juni 23, 2017, 09:07:44:44 »
Kan inte vara kul för xxx med trådar som denna.
Vi får mycket sällan klagomål, men då löser vi det för kundens bästa omedelbart.
Det händer allt som oftast att vi får meddelanden från våra kunder liknande SMS:et nedan, särskilt om de haft kontakt med (stora) företag i branschen som gärna skickar ett poolpaket till kunden och sedan helst inte vill höra av kunden efter de betalat :)

Jag vet inte men det inlägget passar kanske bättre branschfolk emellan än som lockbete / smygreklam i ett konsumentforum..
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, Tjälldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
Värmepump: Astral AC10P
Dränpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
Trädäck 32*145
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

Utloggad Plums

SV: Undvik xxx
« Svar #16 skrivet: juni 23, 2017, 11:06:07:07 »
Det har ju blivit sjukt mycket smygreklam på detta forum. Leverantörer som svarar och passar på att länka till sina produkter. Personligen vill jag utbyta tankar och erfarenheter med andra hobbyister, inte bli utsatt för merförsäljning.

Jag tycker Rikard borde fokusera mer på att stävja smygreklam än att censurera missnöjda kunder. I nuläget är det övertydligt vilken sida Rikard står på... 💩

Utloggad nyburjare

SV: Undvik xxx
« Svar #17 skrivet: juni 23, 2017, 13:33:17:17 »
Det har ju blivit sjukt mycket smygreklam på detta forum. Leverantörer som svarar och passar på att länka till sina produkter. Personligen vill jag utbyta tankar och erfarenheter med andra hobbyister, inte bli utsatt för merförsäljning.

Jag tycker Rikard borde fokusera mer på att stävja smygreklam än att censurera missnöjda kunder. I nuläget är det övertydligt vilken sida Rikard står på... 💩

Hur f skall Rickard kunna veta vem/vad som är vad ?? en sk missnöjd kund kan lika bra vara en konkurrent/butik .. än så länge loggar vi inte in med bankid:)

Utloggad Plums

SV: Undvik xxx
« Svar #18 skrivet: juni 23, 2017, 14:26:50:50 »
Exakt. Antingen får man varken ha en positiv eller negativ åsikt produkter eller levetantörer, eller så får man tycka fritt.

Nu finns det ju återförsäljare som oblygt länkar till sina webbutiker på forumet utan reprissalier, men missnöjda köpare som får munkavle. Det blir lite skevt och inte särskilt trovärdigt om bara positiva upplevelser får komma till tals.

Sen ska vi komma ihåg att detta endast gäller upplevelser av svenska återförsäljare som köper reklam på forumet. Svenska och utländska tillverkare av poolprodukter får vi ha hur mycket åsikter vi vill om.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Undvik xxx
« Svar #19 skrivet: juni 25, 2017, 09:09:26:26 »
Kan du ge ett enda exempel på smygreklam där leverantörerna länkar till sina sidor?
I detta fall, där "Poolbutik" hävdar att de löser det på bästa sätt för kunden hade jag att välja på att radera, eller kommentera, jag valde att kommentera då jag itne tror att de hade skött saken bättre, eller i vart fall inte gett kunden en ny cirkpump, som verkar vara det enda som kan göra just denna kund nöjd "på bästa sätt".

Är det NÅGOT jag försöker hålla ordning på så är det just smygreklam, men visst kan det hända att jag missar något inlägg, jag läser ju inte allt som skrivs.
Just när det gäller olika former av missbruk av forumet så förlitar jag mig också på er medlemmar, ser ni smygreklam så vill jag att ni klickar på "anmäl"-länken som finns i alla inlägg.
På så sätt kan jag hålla rent.

Och som sagt, när det gäller kritik som kan vara i utpressningssyfte, från helt nya medlemmar, eller gäster så är jag helt säker på att mina principer är riktiga, det vore helt omöjligt för mig att understödja denna typ av utpressning mot företag som i vissa fall (som detta t.ex.) egentligen inte gjort något fel alls, i vart fall inte i juridisk eller konsumenträttslig mening.

Sen vet jag att det finns en grupp människor som tycker att allt på nätet skall vara ocensurerat, men den uppfattningen delar inte jag, inte när det gäller nåt så allvarligt som ett företags rykte som seriöst eller oseriöst.

Det vore en helt annan sak om det varit en medlem med 100 inlägg som skrivit ett kritiskt inlägg.

Att leverantörer svarar på frågor är bra, få vet ju bättre än de som är i branschen.
Att länka till egna sidan är bara OK, om det finns sakliga skäl, t.ex. om de länkar till en sprängskiss som har efterfrågats i forumet.
« Senast ändrad: juni 25, 2017, 10:52:43:43 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan