Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: johanmarsta. Reservdelar premiumbad kontra kina bad.  (läst 1640 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Watch

johanmarsta. Reservdelar premiumbad kontra kina bad.
« skrivet: juni 09, 2017, 23:04:52:52 »
Hej johanmarsta.
Du skriver ofta om fördelarna med premiumspa kontra kinaspa. Jag delar i stort sett dina åsikter men har nu fått ett problem som börjar få mig att tvivla. I sin marknadsföring framhåller Artesian att deras serie ”PLATINUM ELITE” har full R30-isolering ända ut till kabinettet. R30 skall då vara en särskilt väl anpassad isolering med hög kvalitet som Artesian bara använder i sina bästa bad. Fullisoleringen skall också stabilisera/fixera rördelar. Detta i sin tur skall då medverka till att ryckningar och vibrationer minimeras, vilket förlänger spabadets livslängd. Allt detta låter vettigt och bra. Nu till mitt problem. För ca 1,5 år sedan köpte jag ett av Artesians Platinum Elite spa nämligen ett Piper Glen. Efter ett halvår uppstod ett fel på en backventil som behövde bytas. För att komma åt backventilen var man tvungen att riva bort en del av R30-isoleringen. Nu visade det sig emellertid att man inte kunde återställa mitt bad i sitt ursprungsskick då man inte hade tillgång till R30-isolering. Den isolering som användes var en vanlig gullfibermatta. Informationen från återförsäljaren är att det är omöjligt att få tag i R30-isolering då Artesian inte levererar det till sina återförsäljare. Man har enligt uppgift utan framgång kontaktat såväl Artesian i USA som deras centrallager i England för att få besked om hur man ska lösa problemet Här står jag nu med ett som det sägs bästa premiumbaden på marknaden men där man inte kan leverera reservdelar. Eftersom R30 förutom att isolera även skulle fixera rören och därmed förlänga livslängden på mitt bad så kan jag nu konstatera att livslängden på mitt bad sannolikt blir kortare på grund av detta. På annat sätt kan jag inte tolka Artesians marknadsföring.  johanmarsta du påpekar ju ofta hur viktigt det är när man köper kina spa att man ska se till så att det går att få reservdelar. Som du ser så kan inte ens ett etablerat premium märke som Artesian leverera reservdelar, men dom kan ta bra betalt. Har du möjligen någon idè om vad som kan göras i mitt fall?
Vänliga hälsningar
Watch

« Senast ändrad: juni 09, 2017, 23:08:49:49 av Watch »

Poolgiganten

Utloggad Watch

SV: johanmarsta. Reservdelar premiumbad kontra kina bad.
« Svar #1 skrivet: juni 09, 2017, 23:35:09:09 »
Hej.
Det är inte jag som talat med England utan det är återförsäljaren här i Skåne, som i och för sig nämnde hans namn men det har jag glömt. Jag tackar för tipsen johanmarsta.
« Senast ändrad: juni 09, 2017, 23:44:28:28 av Watch »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag