CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Chockklorera och sedan veckopuckar  (läst 2185 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maogen

Chockklorera och sedan veckopuckar
« skrivet: juni 08, 2017, 15:20:01:01 »
En liten Intex 366*76 "pool" som jag nu fyllt upp och skall chocka! Ska man lägga i veckotabletterna direkt sedan i en doserare eller ska man vänta nåt dygn?
Hur mycket klor ska man dosera i hinken för att sedan hälla i poolen?
Rymmer ca:6m3

Det står så olika på vissa sidor mot anvisningarna på burken så blir lite osäker! <help>

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Chockklorera och sedan veckopuckar
« Svar #1 skrivet: juni 08, 2017, 15:42:38:38 »
Det beror på att på olika sidor står uppgifter som lämnas beroende på vilken burk och fabrikat man har  O0 naturligtvis skall du läsa och följa instruktioner på just din burk !

Utloggad maogen

SV: Chockklorera och sedan veckopuckar
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2017, 16:07:47:47 »
Det beror på att på olika sidor står uppgifter som lämnas beroende på vilken burk och fabrikat man har  O0 naturligtvis skall du läsa och följa instruktioner på just din burk !

Självklart förstår jag det också! Kan läsa kan jag också!  O0 blir som sagt fundersam när folk säger olika på SAMMA burk och SAMMA sort!
Det som var mest intressant att veta var om man skulle lägga i veckopuckarna direkt efter eller om man skulle vänta!!!!!!!!!!!

Utloggad nyburjare

SV: Chockklorera och sedan veckopuckar
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2017, 16:14:52:52 »
OK, följ burken och bry dig inte om vad folk tycker.
Efter chock har du hög klor halt som varar ett tag, du kan vänta !!!!!!!!!!!!!  >:D
skaffa teststickor så du kan följa klorhalten

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Chockklorera och sedan veckopuckar
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2017, 20:44:06:06 »
OK, följ burken och bry dig inte om vad folk tycker.
Efter chock har du hög klor halt som varar ett tag, du kan vänta !!!!!!!!!!!!!  >:D
skaffa teststickor så du kan följa klorhalten
Chockade för en månad sen, hade 5,5 fritt klor igår, så nog fan tar det ett tag, men det är ju individuellt från pool till pool det här med kemikalier.

Utloggad nyburjare

SV: Chockklorera och sedan veckopuckar
« Svar #5 skrivet: juni 08, 2017, 21:23:44:44 »
Har du överdrag eller plåtar på finns kloret kvar länge . Jag har alltid minst 4 efter hela vintern .. 7 månader utan klorpuckar

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag