CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hayward Vari-Flow XL sandfilter nanometer trasig?  (läst 1614 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hawaiiskjortan

Hayward Vari-Flow XL sandfilter nanometer trasig?
« skrivet: juni 05, 2017, 18:14:20:20 »
Hej,

Har ett Hayward filter till min Folkpool. Såg idag att trycket har gått upp till 30 PSI och minskar inte när jag backspolar. Dock så släpper aldrig trycket när jag när jag stänger av pumpen heller, alltså mätaren rör sig aldrig. Har för mig att den inte rörde sig när jag bytte sand förra året heller. utan stod på cirka 20. Börjar misstänka att själva mätaren är trasig. Ska nålen släppa till 0 när man stänger av pumpen eller den behåller alltid trycket oavsett om pumpen kör eller inte?

MVH
Daniel
Octavia 3.6x6.6 med Poolsafe Flush Track (2003)

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Hayward Vari-Flow XL sandfilter nanometer trasig?
« Svar #1 skrivet: juni 05, 2017, 18:42:47:47 »
NEJ ! ingen pump = inget tryck... hur skulle det gå till ??
Trasiga manometrar är nog utan tveksam det vanligaste felet en pool ägare råka ut för ,

Utloggad Plums

SV: Hayward Vari-Flow XL sandfilter nanometer trasig?
« Svar #2 skrivet: juni 05, 2017, 19:04:13:13 »
Beror på hur långt under vattenytan du har filtret. Mitt står nog tre meter under så jag har ett visst tryck även med filtret avstängt. Har för mig att det är ca 0,3 bar eller så.

Utloggad Hawaiiskjortan

SV: Hayward Vari-Flow XL sandfilter nanometer trasig?
« Svar #3 skrivet: juni 05, 2017, 19:10:41:41 »
Filtret står ungefär 0.5 meter under så det bör inte påverka. Men då lutar det åt att mätaren är trasig eftersom den till synes enbart kan öka  :o , något man byter själv?
Octavia 3.6x6.6 med Poolsafe Flush Track (2003)

Utloggad nyburjare

SV: Hayward Vari-Flow XL sandfilter nanometer trasig?
« Svar #4 skrivet: juni 05, 2017, 20:13:52:52 »
Jepp. Om man kan skruva ut en skruv kan man byta denna... tar typ 10 sekunder

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag