CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klor, Brom och andra sanitetsartiklar  (läst 976 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad frasse78

Klor, Brom och andra sanitetsartiklar
« skrivet: juni 02, 2017, 16:45:37:37 »
Hej!
Jag är en nybliven spaägare och försöker läsa in mig så gott det går vad det gäller vattenhygien och kemikalier. Blir dock en del frågor som är svårt att hitta svar på. Så testar här...

1. Har använt mig av klor granulat (endast) och både chockat och hällt i mindre mängd i samband med bad. Blir dock förvånad av att klorhalten går ner väldigt fort. När jag chockade hamnade värdet på över 3,0 mg/l (max på mätutrustningen) för att ca 12 h senare hamna under 0,1mg/l. (min på mätutrustningen). När jag sedan fyller på med klor går halterna upp, för att sedan sjunka ned snabbt, vare sig jag badar eller inte. Är detta normalt? Beter sig klor såhär? Jag hade väntat mig att halterna i vattnet skulle gå att hålla mer stabila.

2. En vän rekommenderade mig att köpa kemikalier på Biltema. Någon som har erfarenheter av dessa? bra/dåligt?

3. Erfarenheter av Brom? Är det bra för att slippa klordoft m.m. och fyller det sin funktion?
Innehavare av ett Viskan Lindö spabad på ca 1800 l. (Inhandlat maj 2017 som första bad)

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag