Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa som blir överhettat.  (läst 1866 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henke_b

Spa som blir överhettat.
« skrivet: juni 02, 2017, 14:12:02:02 »
Hej.
Tänkte om det kanske finns nån här som kan hjälpa mig.
Har ett amerikanskt spa, dream maker.
Det är så att rätt som det är så slår det inte av utan står bara å går å går och blir alltså asvarmt, det lyser overheat på displayen men det slår ändå inte av.
Hjälper inte om jag trycker på nån knapp på displayen heller.
Får dra ut sladden å låta det svalna å sen kan det funka nån dag innan det blir samma problem igen.
När badet kallnat å jag startar om det funkar allt som det ska...i nån dag alltså.
Nån som har nån ide om vad det kan vara som är fel?
Mvh

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Spa som blir överhettat.
« Svar #1 skrivet: juni 02, 2017, 21:22:26:26 »
Det faktum att displayen visar OVERHEAT och det ändå inte stänger av visar ju att felet måste ligga i själva styrsystemet. Vid ett fel på en temperaturgivare skulle ju ingen indikering komma. Hur styrs värmaren ? Med ren elektronik eller med något relä / kontaktor eller liknande ? I det senare fallet måste ju den komponenten vara den man först skulle misstänka.

Utloggad Henke_b

SV: Spa som blir överhettat.
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2017, 12:30:37:37 »
Ingen aning om hur den styrs...dålig koll på sånt där.
Men under serviceluckan finns som bara en metallåda som alla kablar å sånt går in i åzå värmaren.
Funkar ju som ibland så ja är lur på om det kan vara nåt glapp nånstans.
Har pratat med återförsäljare av andra spabad men dom är inte speciellt intresserade av att hjälpa till när det inte är dom som sålt detta.
Får kolla om det finns nån firma eller nåt som kan felsöka på den där jäkla metallådan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag