Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dränering för ev. läckage  (läst 10318 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nijo2

Dränering för ev. läckage
« skrivet: mars 02, 2017, 16:59:20:20 »
Sådär, nu började även min LX pump läcka :(
Har pratat med SBI som skall återkomma med tid för service men det slog mig när jag låg där på alla fyra och lyste med ficklampan att det finns ju inget dräneringshål i Spa golvet?!
Borde det inte finnas det eller hittar ev. vatten ut ändå?

Poolgiganten

Utloggad Spatoken

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hotspring Limelight Flair
    • Visa profil
SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #1 skrivet: mars 02, 2017, 22:22:27:27 »
Hej,

Du måste ändå tömma badet när de kommer för att byta pumpen! Så det är lika bra att göra det nu direkt (om du inte bor långt norrut förstås). Annars får du väl tillverka ett dräneringshål med borrmaskinen!  >:D

Utloggad nijo2

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #2 skrivet: mars 03, 2017, 08:56:11:11 »
Hej,

Du måste ändå tömma badet när de kommer för att byta pumpen! Så det är lika bra att göra det nu direkt (om du inte bor långt norrut förstås). Annars får du väl tillverka ett dräneringshål med borrmaskinen!  >:D
haha...ser nu att jag var lite otydlig. Menar så klart "golvet" i motorrummet eller vad man nu kan kalla det.
Det ligger först en glasfiberplatta och sen en aluminumduk och här samlas ju ev. vatten från ett läckage.

Utloggad TheSwede

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #3 skrivet: mars 03, 2017, 21:08:55:55 »
Tråkigt att höra med läckan. Hur gammalt är badet å vilket märke sbi eller nordpool. Berätta gärna hur servicen var.

Utloggad nijo2

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #4 skrivet: mars 04, 2017, 11:24:02:02 »
Tråkigt att höra med läckan. Hur gammalt är badet å vilket märke sbi eller nordpool. Berätta gärna hur servicen var.
Två år i maj.
SBI el. Nordpool samma sak, det sistnämnda är bara ett reg. varumärke som SBI säljer bl.a. Sarek under.
Har bara precis anmält skadan (i torsdags em.) hos SBI som skall återkomma med tid då dom kommer.
Bad även om förslag på att byta ut LX pumpen mot någon tystare pump och som håller lite högre kvalité mot att jag betalar mellanskillnaden.
Återkommer i ärendet.

Utloggad TheSwede

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #5 skrivet: mars 04, 2017, 13:35:25:25 »
Nordpool görs av monalisa å sbi görs av bellagio spa. Två helt olika konstruktioner. Kompisen har ett nordpool. Sbi skumat å nordpool termos konstruktion. Om du säger att det är en lx pump så är det nog ett nordpool. Sitter dx pumpar i sbi. Du kommer nog å bli erbjuden en dx pump om det är bättre har jag ingen aning om.
« Senast ändrad: mars 04, 2017, 13:42:36:36 av TheSwede »

Utloggad nijo2

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #6 skrivet: mars 04, 2017, 15:55:27:27 »
Nordpool görs av monalisa å sbi görs av bellagio spa. Två helt olika konstruktioner. Kompisen har ett nordpool. Sbi skumat å nordpool termos konstruktion. Om du säger att det är en lx pump så är det nog ett nordpool. Sitter dx pumpar i sbi. Du kommer nog å bli erbjuden en dx pump om det är bättre har jag ingen aning om.
Ja, vet att det är MonaLisa :) Ok får se vad det blir för pump.

Utloggad nijo2

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #7 skrivet: mars 04, 2017, 15:57:58:58 »
Borra ett hål rakt ner vid pumpen som läcker ,det är alltid bra med dränerings hål om det inte finns ( vilket det inte verkar som på ditt då vattnet ligger kvar)
Borrar du ca 15 mm så finns det gummi pluggar på tex bauhaus att pula ner i hålet sen om man vill
Bra idé! Tack :)
Ett hål får det bli.
Har för mig att du tidigare rek. någon Italiensk pump "Laing....något. Minns inte namnet.

Utloggad TheSwede

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #8 skrivet: mars 04, 2017, 20:34:47:47 »
Det Denver jag såg på mässan i sthlm höstas var inte fullskummat ,är ditt det?
Dom har gått över till DXD pumpar när dom gick över till gecko verkar det som,en enligt dom är DXD pumparna licens tillverkade gecko pumpar :)

:34:47
Fullskummat dxdpump balboa bp800 panel. Mitt är något limeted edition silver med ljudsystem å ledljus betalade 49 000 för det. Herr Märsta tipsa gärna om några bra pumpar som man kan byta till "kina du vet" ;D
« Senast ändrad: mars 04, 2017, 20:39:47:47 av TheSwede »

Utloggad TheSwede

SV: Dränering för ev. läckage
« Svar #9 skrivet: mars 04, 2017, 23:07:43:43 »
Ska försöka ladda upp bilder. Funkar inte så bra alltid. Det skummet som är i mitt bad är rätt mjukt man petar lätt in ett finger i det.
« Senast ändrad: mars 04, 2017, 23:36:43:43 av TheSwede »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag