CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool eller hydropool  (läst 5239 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

EricEricEric

  • Gäst
EricEricEric
Folkpool eller hydropool
« skrivet: oktober 11, 2016, 10:51:21:21 »
Vi (jag) har bestämt oss för att skaffa ett spabad.
Lokalt finns det Folkpool och Hydropool att besöka då vi redan från början valt att sortera bort Bauhaus m.fl

Det största problemet upplever jag är att det är svårt att hitta någon form av jämförelse mellan olika kar och tillverkare.
Någon får gärna motbevisa mig och visa sån info men allt vi hittar är tillverkarnas egna berättelser hur just deras modell är bättre än andras.
Obs. Nu pratar jag endast text online/youtube. Säljarna på respektive plats har endast pratat om och jämfört sina egna modeller och aldrig jämfört med andra tillverkares. Dvs inget skitsnack :)

Vi har en lägre budget än många andra som skriver här men har fastnat för tre modeller.
  • Folkpools Nordic Hot Spa Encore - 69 900:-  (59 900:- den 22a oktober endast)
  • Hydropools Serenity 6000  - 75 900:- som SE6
  • Hydropools Self-Clean 570 - 91900:- butiksex

Vi är 2 personer, har aldrig haft bad förut så har inget att jämföra med i massagekvalitet etc.
Spontant gillar jag hydropool bättre men har inga som helst belägg för det utan det är endast känslan både i verkligheten samt hemsidan.

Finns det någon här på forumet som kan förklara varför man borde välja det ena eller andra?
Hur bra/viktigt är self-cleaningfunktionen egentligen, mer än en flashig säljgrej?
Jag har lite svårt att motivera 30 000:- extra för en mindre plats och inbyggd dammsugare även om jag själv har svårt att inte vilja ha just det badet..

Tacksam för svar :)

/Eric



Poolgiganten

Utloggad ski3r

SV: Folkpool eller hydropool
« Svar #1 skrivet: oktober 11, 2016, 13:51:49:49 »
Hade ungefär samma budget som dig på och det slutade med Hydropools SE6.
Encore hade alldeles för kort liggplats för mig så det gick bort relativt snabbt. Rent generellt kändes det som att Hydropools bad var större invändigt(med samma yttermått) om man jämför med andra tillverkare. Har dock inget belägg för detta mer än känslan. Fick även en bra upplevelse vad gäller butiken jämfört med många andra ställen. Jag skulle inte lägga 30000 för den inbyggda dammsugaren och dessutom få ett mindre bad, men det är ju jag det....

Utloggad danjan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 58
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool och Spa
    • Visa profil
    • Villa Farris
SV: Folkpool eller hydropool
« Svar #2 skrivet: oktober 12, 2016, 10:23:01:01 »
Kan inget om Folkpool.
Jag har haft 2 olika spa'n och de senaste ett hydropool 775 med self clean.
Har haft båda baden i altan och inte fått så mycket skräp, men ändå i det tidigare som
inte hade self clean så var det alltid lite skit på botten. Man störde sig kanske inte så mycket
på det, men nu med self clean så känns det mycket fräshare, det är min åsikt.
Sensom ski3r om det är värt 16' extra det kan bara du och din plånka avgöra.
Det är så att det inte är något annat som oxså skiljer?
Sverige:
SPA Hydropool 775  Pool J & F ca 3x6 med VP

Spanien:
SPA Caldera Martinique     Pool gjuten njurformad

EricEricEric

  • Gäst
EricEricEric
SV: Folkpool eller hydropool
« Svar #3 skrivet: oktober 13, 2016, 09:45:34:34 »
Efter besök i butiken och snack med säljaren är det väl egentligen "dammsugaren" samt att filtret sitter i ett eget fack och inte i kontakt med vattnet eller hur man ska säga. Även det är svårt att som lekman avgöra om det har någon riktigt effekt eller en skön sales-pitch :)
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men det är det intrycket jag fick ang. skillnaderna.

Hjärtat säger self-clean och allra helst ett 670 men hjärnan(plånboken och tanten) lutar nog åt Serenityn.
Vi vet ju inte ens hur mycket vi kommer nyttja badet, även om det nu såhär innan känns supernödvändigt att ha ett bad <dontkn>

Utloggad ski3r

SV: Folkpool eller hydropool
« Svar #4 skrivet: oktober 13, 2016, 12:18:36:36 »
Efter besök i butiken och snack med säljaren är det väl egentligen "dammsugaren" samt att filtret sitter i ett eget fack och inte i kontakt med vattnet eller hur man ska säga. Även det är svårt att som lekman avgöra om det har någon riktigt effekt eller en skön sales-pitch :)
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men det är det intrycket jag fick ang. skillnaderna.

Hjärtat säger self-clean och allra helst ett 670 men hjärnan(plånboken och tanten) lutar nog åt Serenityn.
Vi vet ju inte ens hur mycket vi kommer nyttja badet, även om det nu såhär innan känns supernödvändigt att ha ett bad <dontkn>
Det är ju precis som du säger, egentligen ska du jämföra med 670 om du inte vill gå ner i storlek vilket jag absolut inte skulle göra för att få damsugaren och dessutom betala mer. Men visst, med obegränsad budget skulle jag självklart ta en self clean.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag