CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?  (läst 9427 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« skrivet: juni 20, 2015, 08:19:35:35 »
Snart dags att skruva trall här. Jag ska skruva ca 80-90 kvm (tryckt virke, 120x28 mm) så inget monsterdäck. Jag skulle gärna vilja veta vilka skruv ni har använt och hur de ser ut efter ett tag (rost, sprickbildningar etc). Också intressant att veta om skruvarna höll när de skruvade i. 
Ha en trevlig midsommardag. Nu ska jag ut och försöka förstå mig på hur man monterar ett pooltak.
Så bli inte rädda om ni hör avlägsna svordomar... >:D

Poolgiganten

Utloggad Willson

SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #1 skrivet: juni 20, 2015, 08:26:17:17 »
Jag bytte ut mitt trädäck när jag byggde min pool förra året.
Hade mest grabber skruv och dom gick knappt att få upp efter 8år. Helt bruna och förstörda....
Hade också köpt en låda med 250st skruv från biltema, de kunde man nästan ha återanvänt....
Så jag köpte Biltemas bästa trallskruv nu när jag byggde däcket i år.....

Utloggad fredsan

SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2015, 07:01:02:02 »
Jag bytte ut mitt trädäck när jag byggde min pool förra året.
Hade mest grabber skruv och dom gick knappt att få upp efter 8år. Helt bruna och förstörda....
Hade också köpt en låda med 250st skruv från biltema, de kunde man nästan ha återanvänt....
Så jag köpte Biltemas bästa trallskruv nu när jag byggde däcket i år.....

Har du köpt Biltemas A4-skruv?

Utloggad Sörbygubben

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Glasfiberpool, Pooltak, Luftvärmepump, Klorinator
    • Visa profil
SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2015, 23:40:34:34 »
För dagens tryckimpregnerade virke ska man absolut använda rostfri skruv. Jag har några få galvade skruvar för utebruk i mitt trädäck och de är mycket rostiga efter 5 säsonger. De rostfria visar ingen påverkan alls. Finns ex på ByggMax
Sörbygubben
Glasfiberpool, Svenska Poolfabriken 3,20x6,45x1,55m, 2010
Pooltak Polar 3,47x6,46x1,07
Luftvärmepump, Klorinator

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #4 skrivet: augusti 11, 2015, 08:25:32:32 »
55mm Rostfri A4. Har handlat båda på Biltema och Byggmax. Allt ser bra ut så långt.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad PeeGee

SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #5 skrivet: augusti 26, 2015, 12:38:46:46 »
Vi kommer att satsa på saltklorinator till vår nya pool, vad är det för skruv som gäller då? Räcker det med dom rostfria skruvar som nämns i tråden?

Någon som har saltklorinator och som har en skruv som har fungerat fint?
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad Erica

SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #6 skrivet: mars 29, 2016, 22:17:07:07 »
Vi har använt rostfria trallskruv, mestadels A4, och aldrig haft några korrosions/rostproblem med dem. Men det gäller att inte ställa skruvdragaren för högt. Vi har lyckats att dra av ett antal.... "vanliga" galvade verkar i det avseendet vara starkare, men de lär inte vara bra vid pooler för allt galvat äts upp direkt av kloret. Vi råkade av misstag sätta en galvad bult i vår poolstege - den rostade upp totalt på några veckor till den grad att den gick av.

Utloggad swanthe

SV: Vilka trallskruv har nu använt och hur är resultatet?
« Svar #7 skrivet: april 07, 2016, 18:07:02:02 »
Jag använde syrafast skruv från Byggmax till min saltvattenspool och de tycks ha hållet bra i fyra år. Jag märkte dock under byggnationen att man som vanligt får vad man betalar för, billiga skruvar får man vara lite mer försiktig med när man skruvar i.

Skulle jag göra om jobbet idag skulle jag lägga mer pengar på både skruv och virke, det ska ju förhoppningsvis sitta där ett antal år.
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag