Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)  (läst 31348 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #40 skrivet: juli 27, 2017, 18:28:45:45 »
Hej!

Jobbar Johan numera på Kustens Pool i Varberg? Någon som vet? Det är nämligen en Johan som är "försäljningsansvarig" som man aldrig får tag i.

Är fler än jag som vägrar betala våra fakturor från Kustens Pool i Varberg, pga felaktigt utför arbete och ej levererade produkter. 
Man får sällan tag i någon ansvarig och de sk "montörerna" har ca 1 månads arbetserfarenhet...
De hotar med Kronofogden och domstol om jag inte betalar sista fakturan och efter samtal med en Konsumentombudsman så råder denna mig att inte betala innan företaget åtgärdat alla fel. Tex så läcker poolen och är helt felkopplat.

De är otrevliga om man väl får tag i någon från Kustenspool och sist talade jag med en Bosse Qvist som la på i örat på mig och hotade med Kronofogden och sa att de ej kommer och lagar poolen om jag inte betalar in pengarna. ( betalar jag kommer jag förmodlige aldrig se dem igen).

Senare kom ett mail från samma man att det kommer en montör på måndag... Samtliga gånger de bokat tid för olika saker har de ej kommit på avtalad dag och jag har tagit ledigt från jobbet helt ionödan.

Hoppas verkligen att detta löser sig nästa vecka!

Hej

Jag skulle vilja komma i kontakt med er. Skicka mig ett PM med telefonnummer eller skicka mig ett PM så skickar jag tillbaka ett telnummer (jag tror mer på personlig kontakt när det gäller sånt här).

Kan ju roa dig med att läsa min tråd.... http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13520.0

Juridiskt så skall ni skriftligt bestrida fakturan, då finns det allt mellan inget och väldigt lite dom kan göra. Det korrekta är rekommenderat brev. Jag tycker att personligt överlämnande och filma det är effektfullt (det är inte helt omöljigt att jag vet var denna Johan bor, att jag varit på väg dit och att det också fått dom att prioritera annorlunda pga han inte verkar vilja ha besök...). Annars så tycker jag att mail med läs- och leveranskvitto duger.

Anser ni att en del skall betalas så gör det men var extremt restriktiva i den bedömmningen, det tenderar att poppa upp fel efter fel så mitt tips är att bestrida hela beloppet tillsvidare.
« Senast ändrad: juli 27, 2017, 18:38:16:16 av Fredde-Gbg »

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #41 skrivet: juli 29, 2017, 11:20:19:19 »
Hej!

Jobbar Johan numera på Kustens Pool i Varberg? Någon som vet? Det är nämligen en Johan som är "försäljningsansvarig" som man aldrig får tag i.

Är fler än jag som vägrar betala våra fakturor från Kustens Pool i Varberg, pga felaktigt utför arbete och ej levererade produkter. 
Man får sällan tag i någon ansvarig och de sk "montörerna" har ca 1 månads arbetserfarenhet...
De hotar med Kronofogden och domstol om jag inte betalar sista fakturan och efter samtal med en Konsumentombudsman så råder denna mig att inte betala innan företaget åtgärdat alla fel. Tex så läcker poolen och är helt felkopplat.

De är otrevliga om man väl får tag i någon från Kustenspool och sist talade jag med en Bosse Qvist som la på i örat på mig och hotade med Kronofogden och sa att de ej kommer och lagar poolen om jag inte betalar in pengarna. ( betalar jag kommer jag förmodlige aldrig se dem igen).

Senare kom ett mail från samma man att det kommer en montör på måndag... Samtliga gånger de bokat tid för olika saker har de ej kommit på avtalad dag och jag har tagit ledigt från jobbet helt ionödan.

Hoppas verkligen att detta löser sig nästa vecka!

Hör av er till mig! Jag tror både ni och jag tjänar på att kunna visa på att det finns ett mönster i deras sätt att arbeta. Det finns alltid en krånglig kund, det är i det läget en grym styrka på att kunna visa en lista med referenskunder som är lika missnöjda.

Utloggad Per Eriksson

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Linköping Bankekind
  • Antal inlägg: 51
  • Total likes: 5
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #42 skrivet: juli 30, 2017, 19:00:42:42 »
Såg att han startat ett nytt AB iår,  Kustens Teknik AB heter det.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #43 skrivet: juli 30, 2017, 22:27:02:02 »
Såg att han startat ett nytt AB iår,  Kustens Teknik AB heter det.

Japp, Kustens Pool eller Kustens Group står för kontrakten och tar in Kustens Teknik som UE för installationen.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #44 skrivet: augusti 15, 2017, 16:02:25:25 »
Hej!

Jobbar Johan numera på Kustens Pool i Varberg? Någon som vet? Det är nämligen en Johan som är "försäljningsansvarig" som man aldrig får tag i.

Är fler än jag som vägrar betala våra fakturor från Kustens Pool i Varberg, pga felaktigt utför arbete och ej levererade produkter. 
Man får sällan tag i någon ansvarig och de sk "montörerna" har ca 1 månads arbetserfarenhet...
De hotar med Kronofogden och domstol om jag inte betalar sista fakturan och efter samtal med en Konsumentombudsman så råder denna mig att inte betala innan företaget åtgärdat alla fel. Tex så läcker poolen och är helt felkopplat.

De är otrevliga om man väl får tag i någon från Kustenspool och sist talade jag med en Bosse Qvist som la på i örat på mig och hotade med Kronofogden och sa att de ej kommer och lagar poolen om jag inte betalar in pengarna. ( betalar jag kommer jag förmodlige aldrig se dem igen).

Senare kom ett mail från samma man att det kommer en montör på måndag... Samtliga gånger de bokat tid för olika saker har de ej kommit på avtalad dag och jag har tagit ledigt från jobbet helt ionödan.

Hoppas verkligen att detta löser sig nästa vecka!

Väldigt förvånande när en tillsynes drabbad konsument söker hjälp och sen inte hör av sig öht? Dålig stil.  Jag är intresserad av att komma i kontakt med kunder till Kustens Pool. Är det nån som känner sig träffad så skicka ett PM.

Utloggad Svenske

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #45 skrivet: augusti 24, 2017, 14:00:08:08 »
ja det är Johan Ekstrand som startade upp detta med sin bror tror jag.

Utloggad Kaninte

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #46 skrivet: november 15, 2017, 10:31:28:28 »
Hej! Vi har betalat nästan allt och står nu med en felbyggd pool där helgaveltrappan rasat in trots att poolen är fylld med vatten. Detta p g a att grundvattnet tränger upp runt om. Vi hade totalentreprenad med Kustens pool och nu vet vi inte hur vi ska göra. De hävdar att det är ok att poolen står i vatten och kommer att rättta till trappan till våren. Kanske påla fast den?! Vi har alltså ingen dränering runt poolen. Verkar som om det är svårt att hitta en besiktningsman och hur driver man då sin sak? De hävdar att det är ok poolen står i en massa grundvatten. Linern är sönderblekt också p g a de inte ställde in saltklorinatorn rätt, men den har de lovat att byta då de inte kan krångla sig ur att en liner bör hålla mer än ett år. De försökte först få det till att det var fel på linern.......jag vill helst ta bort allt nu! Det kommer nästan kosta lika mycket att rätta till dräneringen som vad vi redan betalat och det är 310 000 kr.  Jag såg så mycket framemot detta förra sommaren när vi drämde oss bort med vackra ord och de snygga annonserna från företaget i mina inredningstidningar och nu är det bara ont i magen. Varje dag. För poolen mitt framför våra köksfönster. Raserad innuti.

Utloggad Poolbutik

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #47 skrivet: november 15, 2017, 14:15:33:33 »
Bor du i Östergötland kan vi hjälpa dig med besiktning.
Vi har besiktigat många poolbyggen både åt kollegor i branschen, advokater (vid tvister) och framför allt åt försäkringsbolag.
Skicka PM om det är intressant.

Utloggad MathiasS

SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #48 skrivet: november 15, 2017, 14:50:09:09 »
Hej! Vi har betalat nästan allt och står nu med en felbyggd pool där helgaveltrappan rasat in trots att poolen är fylld med vatten. Detta p g a att grundvattnet tränger upp runt om. Vi hade totalentreprenad med Kustens pool och nu vet vi inte hur vi ska göra. De hävdar att det är ok att poolen står i vatten och kommer att rättta till trappan till våren. Kanske påla fast den?! Vi har alltså ingen dränering runt poolen. Verkar som om det är svårt att hitta en besiktningsman och hur driver man då sin sak? De hävdar att det är ok poolen står i en massa grundvatten. Linern är sönderblekt också p g a de inte ställde in saltklorinatorn rätt, men den har de lovat att byta då de inte kan krångla sig ur att en liner bör hålla mer än ett år. De försökte först få det till att det var fel på linern.......jag vill helst ta bort allt nu! Det kommer nästan kosta lika mycket att rätta till dräneringen som vad vi redan betalat och det är 310 000 kr.  Jag såg så mycket framemot detta förra sommaren när vi drämde oss bort med vackra ord och de snygga annonserna från företaget i mina inredningstidningar och nu är det bara ont i magen. Varje dag. För poolen mitt framför våra köksfönster. Raserad innuti.

Av det man kan läsa här i tråden så har du med skojjare att göra, eller iallafall personer som inte kan/bör bedriva företagsverksamhet. Du bör inte vänta med att få rättning eller kompensation, eftersom risken är stor att företaget inte finns kvar i vår. Se till att få felen rättade nu alternativt ekonomisk kompensation (ta in offert från annan firma som grund för värdet på kompensationen).

Det är inte speciellt bra att poolen står i vatten. Framförallt så kyler det poolen/vatten eftersom grundvattnet transporterar bort värme i området runt poolen. Hur konstruktionen i övrigt tål vatten är svårt att säga eftersom du inte avslöjar vilken väggkonstruktion du har.

Normalt undviker man att bygga under grundvattennivån då det potentiellt är mycket vatten som ska ledas bort, men givetvis ska poolen ha dränering i alla fall utom när man VET att det är torrt eller byggt på perfekt dränerande material (så är inte fallet hos dig).

Vad grundar sig siffran 310k på? Det låter som oerhört mycket pengar i sammanhanget.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Sara Norman

  • Gäst
Sara Norman
Kustenspool SV: Varning för härligabad!!!!! (KONKURS 15-08-04)
« Svar #49 skrivet: juni 06, 2018, 22:37:40:40 »
Jag kan instämma i alla föregående inlägg.

Har egen erfarenhet av Kustenspool och skulle rekommendera min västa fiende att ha något med dem att göra. De är så fräcka och odugliga. Johan och Bosse är ett skämt. Förstår inte att de vill fortsätta i en bransch som de uppenbarligen inte kan. Det är en sak om de bara har ont uppsåt - dvs att lura av folk pengar och inte leverera utrustning - men de kan ju inte ens bygga pooler...allt blir fel...

Att de sedan har fräckheten att stämma en när man inte betalar är uselt - en stor känga även till Collektor Inkasso AB som tar uppdrag från Kustenspool att stämma en barnfamilj som har betalat men inte fått det som utlovats och som nu står med en pool som inte fungerar...

Jag ska inte gå in på detaljer men det är f-ävligt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag