VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Luxlama pp-pool  (läst 3883 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gotlandspool

Luxlama pp-pool
« skrivet: december 22, 2015, 12:10:36:36 »
PP-pooler finns det ju några leverantörer av, t.ex. Niveko, Centralplast. Poolteam. Jag undrar vad forumets erfarenhet är av kvaliteten på Luxlama pp-pool. Vänligen notera att jag inte undrar någon om tillverkaren/leverantören utan min fråga avser endast om själva poolens kvalitet, hur är den, är de som köpt nöjda, vad skiljer från andra pp-poolstillverkare osv?

Tack!

Gotlandspoolarn 

Poolgiganten

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Luxlama pp-pool
« Svar #1 skrivet: december 28, 2015, 09:22:54:54 »
Hej

Nu kan mitt svar uppfattas som partisk men försöker att svara med fakta istället.

Luxlama/Poolteam - normal pris, tillverkas i Sverige/Malmö, support vid problem är svensk, 8mm material Roechling (har gjort 5mm men var inte nöjd med väggarna jämnhet efter installation och övergick till endast 8mm)
Niveko - dyr, tillverkas i Tjeckien av 5 eller 8 mm. De använder Roechling.
Centralplast - ungefär samma pris som Luxlama, tillverkas i Tjeckien av 5 eller 8 mm Roechling men använde Simona tidigare.

Niveko har vi sett att de har haft problem med att overflow pooler som byggdes ihop med balanstanken lyfte vid högt grundvatten.

Central plast har vi själva svetsat om och kan lämna tiotal referenser på där kunden önskade att de hade köpt Luxlama istället.

Luxlama har varit den första som introducerade rektangulära hörnpooler av 8mm, armeringsjärn inbyggd i poolen, Vatten cirkulation under trappan och många finesser som de andra sedan insåg som bra idéer och kopierade.

- Vad som är viktigt att veta är att transportera PP pool från Tjeckien till Malmö kostar ca 15000kr alltså den kostnaden är direkt något man betalar för utan att få något fysiskt.
Vem kommer och hjälper er vid problem?
Kommer erfarna svetsare att åka från Tjeckien?
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad steppen7

SV: Luxlama pp-pool
« Svar #2 skrivet: oktober 26, 2016, 11:08:16:16 »
Central plast har vi själva svetsat om och kan lämna tiotal referenser på där kunden önskade att de hade köpt Luxlama istället.
Var det kunden eller poolsäljaren som anlitade er för att svetsa om?
PP-pool 3,75x8m från CentralPool (8mm pp, 40mm XPS, egendesignad hörntrappa med sittbänkar i vinkel, dubbla RGB-LED styrbara RS485, toplevel skimmer).
Albixon Dallas B pooltak. Hayward VSII 1½ hk. Hydro-Pro 13kW Black

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan