VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tvätta bort brun (smuts-?)rand  (läst 3905 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ducken

Tvätta bort brun (smuts-?)rand
« skrivet: maj 04, 2014, 14:54:08:08 »
Tog precis bort vintertäcket och det var ingen rolig syn som visade sig.
Det är som en brund rand där vattenytan ungefär brukar vara, se bilder nedan. Någon som sett något liknande? Är det smutsranden som bränt fast?
Går det att få bort på något sätt? Jag har försökt med poolsvampen med klorin på (som jag läste om någonstans), men det hände ingenting.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Tvätta bort brun (smuts-?)rand
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2014, 15:29:42:42 »
Oj, ser jobbigt ut. Jag har ingen aning om huruvida det funkar på liner men på min glasfiberpool fungerar Turtle Marine Cleaner väldigt bra. Fälgrengöring har jag inte provat än.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9039.msg67895#msg67895
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad ducken

SV: Tvätta bort brun (smuts-?)rand
« Svar #2 skrivet: maj 04, 2014, 15:34:58:58 »
Oj, ser jobbigt ut. Jag har ingen aning om huruvida det funkar på liner men på min glasfiberpool fungerar Turtle Marine Cleaner väldigt bra. Fälgrengöring har jag inte provat än.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9039.msg67895#msg67895
Intressant!

Någon som provat medlet på en pool med liner?

Utloggad TommyC

SV: Tvätta bort brun (smuts-?)rand
« Svar #3 skrivet: maj 04, 2014, 15:44:02:02 »
Jag har inget minne av att någon provat och skrivit om resultatet här. Så nu har du chansen att bli den första O0

Vad skulle kunna hända? Skulle medlet kunna skada linern? Kanske, men det verkar väldigt osannolikt. Skulle smutsen kanske sitta hårdare fast i linern? Tror inte det men det är ju möjligt. Om du provar så kan du ju börja högst upp där det inte syns om det mot förmodan skulle ge någon missfärgning. Å andra sidan så är det kanske svårt att få det mer missfärgat än vad det redan är <hmm>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad ducken

SV: Tvätta bort brun (smuts-?)rand
« Svar #4 skrivet: maj 04, 2014, 15:45:16:16 »
Jag har inget minne av att någon provat och skrivit om resultatet här. Så nu har du chansen att bli den första O0

Vad skulle kunna hända? Skulle medlet kunna skada linern? Kanske, men det verkar väldigt osannolikt. Skulle smutsen kanske sitta hårdare fast i linern? Tror inte det men det är ju möjligt. Om du provar så kan du ju börja högst upp där det inte syns om det mot förmodan skulle ge någon missfärgning. Å andra sidan så är det kanske svårt att få det mer missfärgat än vad det redan är <hmm>

Ja, jag får nog ge mig på att prova. Tack för tipset! Återkommer med resultat.

Utloggad TommyC

SV: Tvätta bort brun (smuts-?)rand
« Svar #5 skrivet: maj 04, 2014, 15:49:46:46 »
Jag håller tummarna att det fungerar lika bra som på min pool
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag