VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Montering av Liner  (läst 7340 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimman

Montering av Liner
« skrivet: april 28, 2007, 18:38:33:33 »
Hej,

Vi satte liner i vår sverigepool i torsdags och började fylla vatten. Allt gick bra och vi fyllde 55 cm. Ska nu fortsätta och ser då att hörnen veckar sig lite konstigt. Är det någon som varit med om det och vet om det sträcker ut sig när vattnet stiger?

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Montering av Liner
« Svar #1 skrivet: april 28, 2007, 18:47:28:28 »
Hej o välkommen Dimman.  :)
Är vecken dubbelvikta så försvinner dom inte, men är det sk. vikveck så gör dom troligtvis det.
Kan det vara så att duken inte har kommit ända ut i hörnen? Har ni hörnen exakt ända in i  ramens hörn?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Dimman

SV: Montering av Liner
« Svar #2 skrivet: april 28, 2007, 19:20:34:34 »
Tackar!

Skulle nog säga att det ser ut som liner hörnen inte når riktigt ut till stommen. Det liksom vågar sig uppåt i hörnet där det ännu inte finns vatten. Min man säger att det kan vara så att inte hörnen var riktigt ända ut när vi började fylla poolen. Vi hade lite hjälp och vi var nog inte riktigt med i alla hörnen och såg att det gick rätt till. Vi ska nu montera lampan och fortsätta fylla men är dock lite osäkra på om vi ska försöka tömma och börja om så vi inte skär sönder linern på fel ställe. Har dock problem då vi återfyllt ca 60 cm och jag vet inte om hela stommen brakar ihop? Vad tror du?

Utloggad Fia

SV: Montering av Liner
« Svar #3 skrivet: april 28, 2007, 19:24:58:58 »
Jag skulle nog tömma o börja om. Vi har veck i ett hörn och det retar gallfeber på mig!!
Ångrar så att vi inte tömde o rättade till den. Sverigepoolen har ju samma konstruktion som vår så den rasar nog inte ihop.
« Senast ändrad: april 28, 2007, 19:44:17:17 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Dimman

SV: Montering av Liner
« Svar #4 skrivet: april 28, 2007, 19:27:27:27 »
Tror du inte att stommen går sönder då vi fyllt återfyllt så mycket?

Utloggad Fia

SV: Montering av Liner
« Svar #5 skrivet: april 28, 2007, 19:46:09:09 »
För att vara säker så ring supporten o fråga. Ni fick väl ett telenr. som ni kunde nå dom på under monteringen?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Dimman

SV: Montering av Liner
« Svar #6 skrivet: april 28, 2007, 21:39:57:57 »
Tack igen,

Hoppade i och kände med fötterna att linern var vikt nere i två av hörnen så nu håller vi på att tömma den för att montera om linern imorgon.

Mia

Utloggad Fia

SV: Montering av Liner
« Svar #7 skrivet: april 28, 2007, 22:23:11:11 »
Det tycker jag ni gör rätt i för det kan irritera mycket.
Kan tänka mig att det var kallt åt fötterna! ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Dimman

SV: Montering av Liner
« Svar #8 skrivet: april 29, 2007, 12:25:34:34 »
Hej,

Nu har vi tömt poolen och gjort allt från början igen. Även använt dammsugare som det står och håller just nu på att fylla den igen. Verkar som det blir perfekt denna gång.

Tack för tipset.

Mia O0

Ebba JONASSON

  • Gäst
Ebba JONASSON
SV: Montering av Liner
« Svar #9 skrivet: maj 13, 2017, 20:40:23:23 »
Hej!
Har samma problem.
Hur tömde ni poolen?
Tacksam för svar.
Mvh Ebba

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan