Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilket spabad ska vi välja?  (läst 6316 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AHH

Vilket spabad ska vi välja?
« skrivet: november 05, 2017, 15:53:36:36 »
Hej,

Vi väljer just nu mellan
Jacuzzi J-245, Dimension One Dream 2 och Aurua Earl.

Är lite orolig för driftskostnaderna för Jacuzzi J-245.

Vilket av dessa bad skulle ni rekommendera, och varför eller varför ska vi välja bort något av dem?
Vilka alternativ skulle ni titta på förutom dessa?

Gärna snabba svar!
Tack för er hjälp :)

 

Poolgiganten

Utloggad TheSwede

SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #1 skrivet: november 06, 2017, 15:19:10:10 »
Earl är ett kina bad och skulle inte köpa det där utan på någon pool/spabutik.Earl är ett litet bad.Dom andra är större å rymligare. Gillar själv liggplatser men smaken är som baken Min personliga tanke. Lycka till med ditt köp.

The pump

  • Gäst
The pump
SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #2 skrivet: november 06, 2017, 15:55:57:57 »

Utloggad TheSwede

SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #3 skrivet: november 06, 2017, 17:43:12:12 »
kolla på detta spabadet
https://www.spalux.se/produkter/spabad/persea/

Niccce vad är priset på ett sådant. Gillade Columba men ser dyrt ut.

Utloggad Telekiter

SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #4 skrivet: november 07, 2017, 08:30:13:13 »
Tycker det är synd att det inte finns någon info om vilka komponenter man har i det badet. Man får liksom bara "lita på" deras ord. Det står till exempel att det är 6 kW värme-element. Vad jag vet så finns det inget sånt värmeelement (men jag kan ju ha fel) utan isf är det 2 stycken 3 kW-värmare, vilket då borde anges. Jag hittar inga detalj-bilder från insidan av badet så det går inte se hur det ser ut inunder (pumpar, rör, etc etc). Jag har iof inte sökt så noga på siten men den ser ut som de flesta andra spabads-siter, dvs det kan va båda bra och dåligt och omöjligt veta om man får vad man förväntar sig.

/Urban.

The pump

  • Gäst
The pump
SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #5 skrivet: november 12, 2017, 19:36:07:07 »
Det finns 9 kw me  O0 Men det är overkill.
. Det är ett eget styrsystem, det bästa som finns.
Självdiogonserat, ICM renar vattnet när det behövs.
Dom ha har vunnit priser för sina spabad både i design och funktion.

Utloggad TheSwede

SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #6 skrivet: november 12, 2017, 22:16:38:38 »
Pris??.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #7 skrivet: november 13, 2017, 18:06:31:31 »
Usspa, är en tjeckiskt liten tillverkare av spabad som inte gör speciells stort väsen av sig, tror faktiskt dom är lite större på publika system till hotell och liknande. 

Vad jag kan minnas så har dom under åren haft ett par olika företag som importörer i Sverige som sedan försvunnit.

Dom är duktiga på design och gör snygga produkter, men jag vet inte hur kvaliteten är då jag aldrig stött på något. Men vad som gör mig lite fundersam är deras eget styrsystem, kan vara bra, men har du otur så kan det även innebära stora problem med reservdelsförsörjning om den nu nya importören skulle försvinna.  Det är alltid tryggare att hålla sig till kända fabrikat som man vet att man kan får tag i delar till, då man inte får bestämma själv om och när något ska krångla.

Men det är ju upp till var och en att bestämma, tror nog i alla fall att du ska ta Spalux säljsnack med en nypa salt, då det låter som att dom drar på ganska bra i sitt snack.

Kolla upp om det finns referenser som har haft ett USSPA i ett par år för att få reda på hur dessa span är över tid.

Som jag alltid brukar föreslå , sök i forum efter andra som har ett liknande bad, både inom och utom Sveriges gränser, titta under skalet och se vilken utrustning som sitter i badet, se hur badet är uppbyggt, så att själva karet är självbärande utan pelare och stöttor under, annars kan det bli problem i framtiden, kolla hur badet är isolerat, kontrollera hur rörsystemet och elen är dragen under kabinettet för att avslöja om det ser ut att vara välbyggt eller slarvigt byggt.

Känns det sedan OK, köp!  Känns det inte bra, gå vidare och hitta nåt annat.

Tro inte blint på vad säljaren säger utan undersök och bilda dig en egen uppfattning, vill säljaren inte visa under kabinettet, så är en hund begraven!  Sök då vidare. 

Test bada eller åtminstone provsitt i badet för att känna att det känns komfortabelt och att du kommer ner under vattenytan med hela kroppen.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

The pump

  • Gäst
The pump
SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #8 skrivet: november 14, 2017, 19:07:22:22 »
Koenigsegg är också en lite tillverkare.....

Om du vill veta, är det väl bäst om du åker och tittar på USSPA:s spabad. Du får krypa inne i badet och kolla pumpar, rördragning, och gå igenom all utrustning. Jag bjuder på resan för att höra din åsikt efter du har tittat igenom spabadet.
Så slipper du gissa på kvalitén hur det fungerar.
Välkommen.

Utloggad TheSwede

SV: Vilket spabad ska vi välja?
« Svar #9 skrivet: november 14, 2017, 22:04:08:08 »
Pris. Bra å veta om ens har råd eller man måste gå på gatan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan