VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak  (läst 3441 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreaswi

Pooltak
« skrivet: oktober 19, 2017, 19:06:11:11 »
Hej!

Har tröttnat på att krångla med min poolguard som sitter på vår 8x4m pool. Inget fel på konstruktionen, men med åren så kräver den sitt underhåll kan man säga.

Har tittat runt en hel del, både på begagnade pooltak och nya. Djungeln är som ni alla vet både djup och snår.

Vilket tak är det som gäller nuförtiden, finns det någon solklar favorit? Jag har såklart dammsugit information från detta forum, men det är ändå svårt att skapa sig en helhetsbild. Självklart är det också en kostnadsfråga, jag siktar på att komma undan med max 60 000kr, inkl förlängningsskenor. Jag har mailat några återförsäljare med offertförfrågan på ett Idealcover klasik B, detta verkar vara populärt och landa inom budget. Men kom gärna med andra tips och åsikter!

Får man tipsa om aktuella kampanjer eller en bra deal som någon sett någonstans, eller strider det mot forumreglerna? Om inte, så bring em on!

MVH
Andreas

Poolgiganten

Utloggad pereinar

SV: Pooltak
« Svar #1 skrivet: oktober 20, 2017, 16:36:31:31 »
Jag har inga speciella tips att komma med, men vill gratulera till beslutet om tak.
Har ett Classic B sedan 6 år tillbaka. Efter att under 20 års tid kämpat med olika överdrag har nu pool skötseln blivit ett rent nöje. Går inte att jämföra arbetsbördan mot tidigare. Ett tips är att när taket är på, så gå över till klor puckar avsedda för inomhus pool, annars är risken stor för klor blockering. Jag fick erfara detta och vill inte drabbas av det en gång till.

Utloggad andreaswi

SV: Pooltak
« Svar #2 skrivet: oktober 20, 2017, 16:59:50:50 »
Ska sannerligen bli skönt att slippa våndas med nuvarande skydd! Antar att ni är nöjd med ert Classic B?

Mycket bra tips ang klorpuckarna! Hade jag inte ägnat en tanke åt innan, men miljön under taket blir såklart helt annorlunda mot för vad den när man inte har ett tätt pooltak.

Har fått en offert på ett tak som heter Nivo kit 860, från ett poolföretag jag tidigare handlat av och som jag då var nöjd med! Någon som möjligtvis har ett sådant?

Jag har inga speciella tips att komma med, men vill gratulera till beslutet om tak.
Har ett Classic B sedan 6 år tillbaka. Efter att under 20 års tid kämpat med olika överdrag har nu pool skötseln blivit ett rent nöje. Går inte att jämföra arbetsbördan mot tidigare. Ett tips är att när taket är på, så gå över till klor puckar avsedda för inomhus pool, annars är risken stor för klor blockering. Jag fick erfara detta och vill inte drabbas av det en gång till.

MammAnette

  • Gäst
MammAnette
SV: Pooltak
« Svar #3 skrivet: november 04, 2017, 11:34:52:52 »
Bra tråd! Nyfiken på resultat och fler tips om 8x4, återförsäljare, kvalitet, skötsel och monteringserfarenheter... O0

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Pooltak
« Svar #4 skrivet: november 04, 2017, 12:08:44:44 »
Jag har ett Classic B som vi har haft sedan hösten 2009.
Och jag är helnöjd med det.

Du kan läsa i min tråd ”vad blev rätt och vad blev fel”

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.msg72896#msg72896

Ett tips är att fälla ner skenorna i däcket så slipper man att slå tårna i dem. I och för sig är nog dom nya skenorna lite mer trampvänliga än dom äldre som jag har. Och det är snyggare att fälla ner dom. Tycker jag

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.msg39164#msg39164

PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag