VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bauhaus  (läst 6116 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Janos01

Bauhaus
« skrivet: oktober 14, 2017, 23:32:58:58 »
Är det någon som har erfarenhet av spabad från Bauhaus

Poolgiganten

Utloggad johanmarsta

SV: Bauhaus
« Svar #1 skrivet: oktober 16, 2017, 06:48:04:04 »
Inte för att vara dryg,men  jppe till vänster har du en sök flik.
Om du skriver in bauhaus där så fåf du många träffar.
Både possitiva och negativa,sen kan du ta ett eget beslut on deras bad är något att ha.

Utloggad Marreheterjag

SV: Bauhaus
« Svar #2 skrivet: oktober 16, 2017, 09:08:15:15 »
Köpte ett Emotion av Bauhaus för cirka en månad sen. Allt fungerade bra vid leverans o dylikt, väldigt nöjd med badet :)

Utloggad johanmarsta

SV: Bauhaus
« Svar #3 skrivet: oktober 17, 2017, 09:01:36:36 »
Alla spabad fungerar bra dom första 2-3 åren ,det är sen man märker skillnad på kvalite,kund support och hur mkt löften om garantier som finns kvar då många företag då har försvunnit eller bytt modeller eller helt enkelt skyller på handhavandefel ( = garantin gäller ej om man inte följer säljarens skötselråd,och hur ska man som kund kunna bevisa det?)
Sen finns det undantag även där så klart.

Vill man bara ha en balja med varmt vatten utan tanke på hur det är uppbyggt  för en optimerad energi förbrukning
en optimerad massage upplevelse,en ordentlig ljus sättning , en handbyggd form som skalet pressats i som man har arbetat fram för att man tex ska ligga/sitta bra ,inte ska känna jetsen när man sitter/ligger i badet ( inte så skönt att ha dom petandes i ryggen) ,inte för litet eller för lågt.
Utan tanke på att anpassa jetsens kapacitet till pumparna ,utan tanke på vart man placerar komponenter under skalet för framtida service behov, och ev luftinblandningsventiler som tar in luft direkt utifrån mm.

Ja,då kan man köpa ett billigt bad på tex Bauhaus,dom flesta blir lyckliga även av dom baden.
Sen finns det en lite skara av oss som vill ha kvalite och genomtänkta bad,då väljer vi premium bad,det är ju inte för inte att det finns ca 10 premium märken i Sverige som det går bra för.
Om dessa billiga bad var så bara som dom påstår skulle det bara säljas sådana bad.
Sen står säljarna av dessa billiga bad och ljuger på mässor ,dom är tillverkade både i USA Sverige , har bara kvalitets pumpar mm , men det är ju enkelt att kolla upp nu för tiden med hjälp av google.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bauhaus
« Svar #4 skrivet: oktober 17, 2017, 18:11:05:05 »
Sen är det väl som med mycket annat som kommer från Kina, de lär sig också, och får krav från återförsäljare runt om i världen på att förbättra saker och ting.
Över tid kan det bli riktigt bra, men vi kanske inte är riktigt där ännu.

Jag köper och tillverkar själv en del i Kina, och det dom verkar ha svårt för är att förstå vilken vikt vi i västvärlden lägger inte bara vid lågt pris, utan även vid hög kvalitet och snygg design.
Ibland måste man förklara de ändringar man vill ha med att man faktiskt tycker att utseendet har betydelse, inte bara priset.
Samma sak när det gäller komponenter, de förstår inte varför man på vissa viktiga punkter kräver märkesprodukter som man säkert vet håller måttet.

Dessutom är det så att många högkvalitativa produkter tillverkas i Kina, men då är det främst den typen av produkter där beställaren är stenhård med alla ingående komponenter, och förmodligen att de finns på plats och kontrollerar delarna/kvalitén när produktionen sker.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Marreheterjag

SV: Bauhaus
« Svar #5 skrivet: oktober 18, 2017, 08:58:24:24 »
Är det någon som har erfarenhet av spabad från Bauhaus

Igen, jag har erfarenhet av Bauhaus och är nöjd (visst var det din fråga?  >:D )
Efter att ha kollat genom forum, pratat med polare som har bad som inte är premium dyra rackare utan mindre tillverkare/kina bad så bestämde jag mig för ett bad som kostade mig 38.000 kr, Geckostyrning och enligt Bauhaus iallafall 5 års garanti på stomme m.m. Sen om det inte stämmer när det väl gäller så får ja ta det då, kommer kunna reparera denna själv i form av pumpar och styrning m.m. Summan är av mitt val en kostnad som är 1/3 av de stora tillverkarna, den räcker gott o väl åt mina barn o fru samt mig själv, badar 2-3 ggr i  veckan nu, kommer troligen avta med bad ju mer tiden går, då behöver jag inte gråta blod över att det står en 100.000 krs balja på tomten. Min åsikt  O0

Utloggad cobrarax

SV: Bauhaus
« Svar #6 skrivet: november 17, 2017, 18:07:21:21 »
Undvik spa från Denform (Camargue) som säljs av Bauhaus. Haft mkt problem men spa't och inte minst med Denforms support.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan