CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Reklamationsspa  (läst 1528 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PerH

Reklamationsspa
« skrivet: september 25, 2017, 11:23:21:21 »
Jag har möjlighet att köpa ett reklamationsspa, men jag är lite orolig över den ursprungliga skadan.
Det är lite bubblor i plasten (Det som kallas för böldpest?) som knappt syns men känns om man för fingerspetsen över. Det är enbart 1-2 cm stor yta men finns det inte risk att detta sprider sig och kan bli ett stort problem?
Nu är det en välkänd tillverkare så jag inbillar mig att dom inte skulle sälja ens ett reklamationsbad om det fanns risk att bli ett riktigt dåligt bad då varumärket nog är värt betydligt mer än den lilla inkomst för att sälja ett reklamationsbad.

Så vad anser ni erfarna personer på forumet, vågar man nappa på ett reklamationsbad?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Reklamationsspa
« Svar #1 skrivet: september 25, 2017, 15:59:23:23 »
Om spat är fabriksnytt så har jag mycket svårt att tänka mig att det skulle finnas böldpest i det - det är sådant som kan komma efter en längre tid. Är du säker på att den inte är något helt annat - t.ex. att de råkat få lite tjockare med gelcoat just där eller något liknande ? I så fall är det ju ett rent kosmetiskt fel. Eller är det så att spat suttit ute i drift under en längre tid och då fått blåsor ? Har det någonsin varit utsatt för minusgrader ?

Utloggad PerH

SV: Reklamationsspa
« Svar #2 skrivet: september 25, 2017, 19:18:22:22 »
Om spat är fabriksnytt så har jag mycket svårt att tänka mig att det skulle finnas böldpest i det - det är sådant som kan komma efter en längre tid. Är du säker på att den inte är något helt annat - t.ex. att de råkat få lite tjockare med gelcoat just där eller något liknande ? I så fall är det ju ett rent kosmetiskt fel. Eller är det så att spat suttit ute i drift under en längre tid och då fått blåsor ? Har det någonsin varit utsatt för minusgrader ?
Det är inte fabriksnytt utan återtaget som reklamation och utbytt pga skadan, är 2-3 år gammalt. Utgår från att det varit utsatt för minusgrader men det är inget jag har fakta om utan enbart min uppskattning.

Utloggad Erica

SV: Reklamationsspa
« Svar #3 skrivet: september 25, 2017, 23:22:24:24 »
Att jag undrade om minusgrader beror på att det brukar sägas att böldpest uppstår när vatten har trängt in i materialet och sedan fryser och expanderar. Jag är osäker på om detta är den verkliga mekanismen, för man kan ju t.ex. få blåsor i färg även inomhus, oftast då av fukt från underlaget, ibland av att en färg inte går att måla ovanpå en viss annan.

Givetvis kommer bedömningen också att bero av hur billigt du får badet. Är det en rejäl prisnedsättning och du kan leva med lite skönhetsfel så kan det väl vara en chans värd att ta. Att det skulle totalhaverera efter en tid tror jag absolut inte på. Är du däremot pedant och vill ha allting helt perfekt så blir kanske valet ett annat. Men pumpar och övrig maskinutrustning bör ju vara helt ok om det är ett känt märke och du jämför priset med motsvarande ålder. I de bättre märkena sitter ju knappast de billigaste Kinapumparna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag