Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?  (läst 9150 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wildkris

Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« skrivet: december 11, 2016, 12:06:39:39 »
Funderar på att köpa wi-fi-modulen till mitt spabad. En av anledningarna är att det är lite enklare att ställa in filtreringscykler mm.  Men mest är det nog för att jag gillar prylar! :) Men en funktion som borde finnas (kanske finns?) är att få en notification om temperaturen fallet under en viss nivå, då känns den faktiskt riktigt användbar!

Ni som har wi-fi i era bad, använder ni det och isåfall till vad?

Tycker ni att det är onödigt eller en bra grej?
Dynasty Spa Club 7L

Poolgiganten

F28

  • Gäst
F28
SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #1 skrivet: december 11, 2016, 21:07:33:33 »
Vi hade Wifi anslutning som krav när vi köpte vårt Spa. Badet står vid vårt fritidshus 60 mil bort och vi är där 1-2 ggr per månad. Med Wifi kan vi dra ner temperaturen i badet till ca 26 grader de tider vi inte är där. Någon dag innan vår ankomst kan vi höja temperaturen till 38 grader och badet står färdigt när vi kommer fram.

Tyvärr har systemet krånglat en hel del och återförsäljaren försöker lösa problemet. Problemet är att det nu har gått 5 månader sedan köpet och vi har ett wifi-bad som fungerar då och då....
(Vill inte hänga ut importören då vi bägge har en vilja att försöka hitta en bra lösning)

Trots strulet är jag fortfarande positiv till ett uppkopplat bad. Jag ser temperaturen och kan ändra vid behov. Ser övrig status på badet och på filter. Jag skulle trots vårt strul rekommendera ett wifi-bad.

Utloggad magnil

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #2 skrivet: december 11, 2016, 21:21:00:00 »
Viskan spa har slutat erbjuda det då de inte tycker det fungerar tillfredsställande. Balboa.

Utloggad TheSwede

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #3 skrivet: december 11, 2016, 23:55:46:46 »
Kör wifi å det funkar toppen. Rätt skönt å starta prylarna från telefonen. Att det strular kan ha med vad man har för router å hur den är inställd.

Utloggad roggap

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #4 skrivet: december 12, 2016, 07:20:39:39 »
Hoppsan blev fel :)
« Senast ändrad: december 12, 2016, 07:24:28:28 av roggap »
spabad Viskan Ekerö

Utloggad roggap

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #5 skrivet: december 12, 2016, 07:21:28:28 »
The Swede!

Kan du utveckla dit svar ang router och inställningar.
Jag Har WIFI till mitt Viskan bad (balboa) som man är tvungen att starta om med ca 1-2 veckors intervall.
VI använder oss av Apple router.
[/quote]
spabad Viskan Ekerö

Utloggad TheSwede

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #6 skrivet: december 12, 2016, 07:47:08:08 »
Själv har jag inga problem.  Grannen byte router å hade jätte problem dom fick skicka ner en tekniker som löste det. Olika routrar jobbar på olika sätt en del delar ut ip nr å håller på.wifi å nätverk kan va ett helvete å man måste sitta på plats för att kunna lösa problemen.

Utloggad Wildkris

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #7 skrivet: december 12, 2016, 08:25:45:45 »
The Swede!

Kan du utveckla dit svar ang router och inställningar.
Jag Har WIFI till mitt Viskan bad (balboa) som man är tvungen att starta om med ca 1-2 veckors intervall.
VI använder oss av Apple router.

Ett tips kan vara att låsa/reservera en IP-adress mot badets MAC-Id i routern, antar att det är en AirPort Extreme. På så sätt har alltid badet samma IP vilket kan hjälpa ibland ...
Dynasty Spa Club 7L

Utloggad roggap

SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #8 skrivet: december 12, 2016, 15:34:12:12 »
Låter som ett utmärkt förslag att låsa iP/macadress i routern.

Ska provas, får se om några veckor om det fungerar.

spabad Viskan Ekerö

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Har ni Wi-fi till ert bad och isåfall använder ni det?
« Svar #9 skrivet: december 12, 2016, 22:53:15:15 »
Har kört balboas wi-fi i 2 år nu utan problem, har det uppkopplat till badet i vårt fritidshus för att enkelt kunna höja tempen då vi ska dit på helgerna nu under höst, vinter, vår då vi inte bor där.

Jag kör inte wi-fi till badet vi har hemma i villan då jag inte har sett ser någon fördel med det.

Man skulle kunna önska att wi-fi utvecklades så att det även kunde funka att strömma musik till badets stereosystem, men där ar man tyvärr ansluten via Bluetooth och beroende av att ha telefonen i närheten av badet.

Har inte haft några problem med uppkopplingen, vi kör Net 1 i stugan.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan