Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpt nytt spabad. Pumparna går bara på full effekt i 10sek  (läst 1664 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad GoranT

Köpt nytt spabad. Pumparna går bara på full effekt i 10sek
« skrivet: september 03, 2016, 18:03:14:14 »
Hej,

Har köpt nytt spabad(Caldera Makena) som jag startade i går kväll. Badet har två jet pumpar. Ena pumpen(Jet 2) går bra på halvfart. men när jag sätter på någon av de två pumparna på hög effekt så går de bara 10sek sen slår dom av. Det verkar som Jet1 pumpen bara går att köra på full effekt. Någon som har tips på vad som kan vara problemet? När jag fyllde på badet så tog jag bort filtret och fyllde med vatten där för att undvika luftfickor. Badet är anslutet till trefas.

Poolgiganten

Tekniker

  • Gäst
Tekniker
SV: Köpt nytt spabad. Pumparna går bara på full effekt i 10sek
« Svar #1 skrivet: september 03, 2016, 21:32:46:46 »
Liknande problem kan uppkomma ifall man inte utfört byglingen till 3-fas korrekt. Kontrollera att kablarna är flyttade eller kontakta din återförsäljare så fixar det sig troligen rätt så snabbt. Den ena pumpen har två hastigheter.

Kolla också att metallbyglarna sitter på rätt plats i kopplingsplinten samt att du inte missat den blåa bygeln mellan 4 & 7 om jag minns det hela rätt.

Lycka till!

Utloggad GoranT

SV: Köpt nytt spabad. Pumparna går bara på full effekt i 10sek
« Svar #2 skrivet: september 04, 2016, 13:22:27:27 »
Problemet löst :-)
Elen och byglingen var rätt. Det man hade missat var att flytta de röda/vita/svarta kablarna mellan kontrollerkorten enligt manualen.
 O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag