CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lämpig fog till stensarg  (läst 2938 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

Lämpig fog till stensarg
« skrivet: april 13, 2016, 17:05:44:44 »
Jag har en betongpool med betongplattor med hängande kant både på ut och insidan (se bifogad ritning!)

Problemet är att att man har använt fix bara punktvis vid ett par ställe längs varje stensarg och en del skräp från marken (insekter, larver, osv) kryper under och hamnar i poolvatten.

Vad kan man använda för att foga detta gap? Silikonfog? Kakel-/klinkelfog? Polyuretanskum?
Det ligger ca. 10cm över vattenlinje fast det kommer i kontakt med vatten ändå ner man splashar så det måste vara ett mögelbeständig material som absorberar ingen fukt...
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #1 skrivet: april 13, 2016, 17:07:56:56 »
Här kan ni se vägg- och stesargkonstruktionen efter en "olycka" som jag hade med den gamla motoriserad poolskydd...
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #2 skrivet: april 13, 2016, 17:08:26:26 »
.
« Senast ändrad: april 13, 2016, 17:12:58:58 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad j-t

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #3 skrivet: april 13, 2016, 18:14:31:31 »
Jag hade kört med sikasil-c http://www.isolett.se/Pdf/Sikasil-C.pdf

Utloggad Dimitris76

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #4 skrivet: april 13, 2016, 18:58:34:34 »
Skulle man kunna foga med samma material även mellan betongplattorna? Det står inget om beständighet mot UV-strålning utomhus...
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad j-t

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #5 skrivet: april 13, 2016, 19:09:47:47 »
Skulle man kunna foga med samma material även mellan betongplattorna? Det står inget om beständighet mot UV-strålning utomhus...

Går säkert bra men kolla med sika innan, hade jag iaf gjort.
Den ska hålla sig mjuk i upp till 15 år även om den är utsatt för solen, frågade en sikatekniker en gång, hade turen att han fanns i butiken när jag skulle handla någon fogmassa.

Utloggad Dimitris76

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #6 skrivet: april 13, 2016, 23:22:37:37 »
http://m.verktygsboden.se/akrylfog

Någon av dessa fogmassor som jag kan köpa lokalt?

Eller de här?
http://m.verktygsboden.se/fogskum

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad j-t

SV: Lämpig fog till stensarg
« Svar #7 skrivet: april 14, 2016, 08:22:07:07 »
SikaFlex-AT använder jag också på sina ställen, köpte på hornbach sist, annars kolla nätet

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag