Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Locklyftare som inte skymmer sikten? Finns det?  (läst 3043 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kalle lkpg

Locklyftare som inte skymmer sikten? Finns det?
« skrivet: mars 15, 2015, 18:12:50:50 »
Hej!

Jag har idag en Covermate 2. Jag undrar dock om det finns några locklyftare som helt får undan locket? Jag vill ha fri sikt åt alla håll. Badet är 2,2 x 2,4m.

Tack på förhand!

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Locklyftare som inte skymmer sikten? Finns det?
« Svar #1 skrivet: mars 15, 2015, 18:39:54:54 »
CoverMate 2 är ju den locklyftaren som sänker ner locket mest av de vanliga lyftarna på marknaden. Ditt lock blir ju alltid minst 1,1 eller 1,2 m högt ihopvikt och då lär det väl ändå sticka upp lite om än Arctic badet är runt 1 m högt.

Andra alternativ som finns är ju de typ av armar som du skjuter ut locket på Cover Roller eller Cover Shelf som du kan montera lite lägre så att locket hamnar i nivå med överkanten på badet.

Blir lite meckigare med att skjuta tillbaks locket men det tar ej bort sikten, samt att du behöver utrymmet för att ha locket liggande på dessa på sidan av badet.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad kalle lkpg

SV: Locklyftare som inte skymmer sikten? Finns det?
« Svar #2 skrivet: april 25, 2015, 18:04:00:00 »
Har funderat runt ganska mycket på lämplig lösning. Blir nog att jag köper denna typ trots allt. Vid högtidligare tillfällen går det ju lyfta av locket:) Blir lite knöligt med modellen att skjuta när man skall bada själv tror jag?! En lyftare kanske trots allt är bäst.

Åsikter om denna? http://www.kuben.se/index.php/999910-locklyft-for-spalock-upp-till-max-2440-mm.html

MVH
Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad Telekiter

SV: Locklyftare som inte skymmer sikten? Finns det?
« Svar #3 skrivet: april 27, 2015, 20:48:27:27 »
Här är lösningen  ;)

Smakar det så kostar det  ::)

http://hydropool.se/produkt/motordrivet-spalockstak/

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag