Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: GOD JUL!  (läst 1864 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
GOD JUL!
« skrivet: december 24, 2014, 07:52:07:07 »
God Jul och Gott Nytt År!

Forumet har i år fyllt tio år och statistiken visar att det vuxit för varje år som gott.
Jag uppskattar ert engagemang, och den stämning vi har i forumet och hoppas att ni hänger med i forumets fortsatta utveckling.

/Rickard

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: GOD JUL!
« Svar #1 skrivet: december 25, 2014, 09:44:10:10 »
God Jul & Gott Nytt År !

 Tack Rickard för detta forum. Just nu yr snöflingorna i södra Skåne. Bilderna jag lägger in är från år 2009/2010.

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Erica

SV: GOD JUL!
« Svar #2 skrivet: december 25, 2014, 13:55:53:53 »
Ja God Jul alla, och även om aktiviteten här på forumet av naturliga skäl är låg just nu så lär det inte dröja så länge förrän alla börjar förbereda sig inför den kommande våren. Själva har vi julbadat redan, det är ju inga problem med en inomhuspool (vattentemp ca 30 grader). Vill man härda sig mera kan man göra som en av våra grannar som alldeles nyss tog sig ett julbad i en sjö här i närheten.... vattentemp troligtvis runt 4-5 grader.

Jo aktiviteten här på forumet har varit hög under året och tycks ligga ganska konstant om man ser på årsbasis. Möjligen verkar det väl ha skett en liten förskjutning till större andel spa-frågor på senare tid. Antalet pooler i Sverige har säkert ökat högst avsevärt, men för de enklaste billiga ovanmarkarna blir det nog lägre andel frågor p.g.a. förhållandevis enkel teknik. I gengäld har det tillkommit en ökad andel pooltak som har sina speciella problem att reda ut och specialpooler, som t.ex. infinity-pooler som har en stigande grad av teknisk komplexitet.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: GOD JUL!
« Svar #3 skrivet: december 26, 2014, 19:22:33:33 »
Flest inlägg 2012. Det var då jag byggde pool... :)
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Erica

SV: GOD JUL!
« Svar #4 skrivet: december 27, 2014, 14:32:46:46 »
Flest inlägg 2012. Det var då jag byggde pool... :)

Oj, så dina inlägg räckte för att höja up hela forumstatistiken då ! För oss var det tvärt om - när vi byggde poolen fanns inte forumet så vitt jag vet, även om vi i stället var inne på en del amerikanska motsvarigheter. I USA är ju pooler en större marknad men en hel del av informationen går inte att direkt föra över till Sverige p.g.a. annan teknik i en del fall, ofta andra klimatförutsättningar o.s.v. Här på detta forumet är ju informationen automatiskt mera Sverige-anpassad.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag