CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.  (läst 78667 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grannarna

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 2
  • Grannar bygger pooler
    • Visa profil
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #100 skrivet: juni 02, 2014, 19:50:01:01 »
Det var något bruk från Sto, minns tyvärr inte vad det hette.
2 lika Thermopooler från Tjällden i hela block 8,5 x 4 meter. Tjällden trappa längs hela kortsidan.

Poolgiganten

Utloggad Decoy

SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #101 skrivet: juni 02, 2014, 22:33:50:50 »
Blev kanon!  O0
Vanlig liner med snap-in list.

Hej, men linern måste väl vara avsedd för din trappa, och inte för en  rektangulär pool?
Jag har aldrig lagt någon liner, så jag vet intehur  elastisk den är...
Jag hoppas få min liner till helgen.

Utloggad Grannarna

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 2
  • Grannar bygger pooler
    • Visa profil
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #102 skrivet: juni 02, 2014, 22:47:12:12 »
Japp den är gjord med måtten för trappen. Hängs upp som vanlig liner med Snap-in list sedan får man vara med & lägga den rätt i botten så sköter vattentrycket det mesta. Vi hjälpte till i trappan för att få allt rätt.
2 lika Thermopooler från Tjällden i hela block 8,5 x 4 meter. Tjällden trappa längs hela kortsidan.

förortspool

  • Gäst
förortspool
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #103 skrivet: juni 26, 2014, 13:37:28:28 »
Hej grannarna!
Vi är i poolplaner, och har fastnat för er poolvariant, snyggt och smart med trappan! Men jag måste fråga, var köpte ni er liner någonstans? Jag har mailat till ett par olika, och fått ett offertsvar hittills, där det krävdes att de kom och svetsade linern på plats. Det skulle dessutom kosta 80 000, hjälp vad dyrt! Varifrån beställde ni er liner, och vad kostade den..? 

Utloggad Poolersw

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 569
  • Total likes: 63
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #104 skrivet: juli 02, 2014, 21:49:47:47 »
En fråga ang de dräneringsränner ni monterat.
När man skarvar ihop dem är det ju hona/hane principen som gäller....jag köpte 3 m från biltema men blev aldrig koll på hur man skulle montera ihop dessa. I de två yttersta går ju hon spåret åt utloppet samt täckbricka i andra änden.
Som jag ser det så borde det vara med några clips med, men det fick iallafall inte jag.
På biltema tycker dom också det är konstigt, men kan inte förklara hur det är tänkt.
Hur gjorde ni?
Thermopool 9x4.60m i hela block med egendesignad trappa på långsidan, invändigt plastad med Vinylester samt NPG topcoat BUFA swim.
Pump Speck Badu 90/15  1.3hk
Sandfilter Mega Nordic 625  150kg sand
3 Astral inlopp/2 Astral skimmer
Belysning  Astral 2x300w samt 2x50w i trappan
Saltvattenklorinator Zodiac Tri 18 PRO
Jetswim 5.5 hk
Granitsarg från Kina.
Värmer med Luxlama 12 kW Icebreaker
Pooltak i 4 mm Makrolon med måsvingedörr på mittensektionen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9663.0

Utloggad Grannarna

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 2
  • Grannar bygger pooler
    • Visa profil
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #105 skrivet: juli 02, 2014, 22:05:31:31 »
Oj, minns inte men har för mig att vi fick bryta bort änden eftersom vi skarvade fler än 3 st. Sedan var det inget problem. Inga clips med utan vi tryckte bara ihop de och drog silikon i skarven.
2 lika Thermopooler från Tjällden i hela block 8,5 x 4 meter. Tjällden trappa längs hela kortsidan.

Utloggad Rosse

SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #106 skrivet: juli 10, 2014, 09:38:31:31 »
Hej,

Vi har precis beställt en likadan pool och trappa  från Leif Tjälldén och har börjat titta på det här med liner.
Jag skulle vara väldigt tacksam för lite info om vart ni beställde er liner ifrån och hur det gick till med måttanpassningen, gärna en indikation på hur mycket det kostade. Kunde ni beställa den efter specifikationerna på poolen eller byggde ni klart stommen och mätte därefter?

Tack på förhand!

Mvh Johan

Utloggad Grannarna

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 2
  • Grannar bygger pooler
    • Visa profil
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #107 skrivet: juli 14, 2014, 22:45:18:18 »
Hej!

Vi byggde klart stommen och beställde efter. Det berodde helt på att vi gjorde stommen i höstas & inte hade bråttom. Stommen har samma mått som det var tänkt, det avviker mindre än 0,5 cm på alla mått inkl diagonalen. Var noggrann & mät när ni monterar så är det inga problem. Vi satte en liten list innanför som vi hade som mall. Prata med Tjällden om de kan hjälpa dig med beställning av liner.

Lycka till!
2 lika Thermopooler från Tjällden i hela block 8,5 x 4 meter. Tjällden trappa längs hela kortsidan.

Utloggad Jaz

SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #108 skrivet: juli 26, 2014, 08:32:10:10 »
Hej på er!

Tack för denna tråd, fantastiskt kul och inspirerande! Har varit inne på exakt alla varianter, men detta tilltalar mig. Kombinationen av lagom egenarbete och förmodad pengabesparing och möjlighet till att påverka utseende, tilltalar mig.

Ett par frågor, poolöverdraget...? Är det automatiskt? Varför inte pooltak? Ligger det "löst" i vattnet?

Vad kostade linern och trappan via Tjällde´n? har köpt 3 husgrunder av dem nyss så hoppas på ett vettigt pris.

Tacksam för svar, och grymt jobb ni gjort!

Utloggad Grannarna

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 2
  • Grannar bygger pooler
    • Visa profil
SV: Thermopooler i "hela" väggblock hos grannarna.
« Svar #109 skrivet: juli 26, 2014, 10:16:43:43 »
Tackar, det känns som ett smidigt alternativ & Tjällden har varit riktigt bra att göra med. Har inga priser här men trappan gjorde de efter våra mått och det var riktigt billigt jämfört med att köpa en av Poolleverantörerna. Poolskyddet flyter på vattnet och är automatiskt, vi hade tänkt sänka ner det men den lösningen blev inge bra. Köpte det direkt i Frankrike var nästan halva priset. Anledningen till nej tak var mer det estetiska hur vi tyckte det passade in på tomten. Riktigt nöjd med skyddet, det är smidigt och håller en bra isolering.

Lycka till med pooltankarna.
2 lika Thermopooler från Tjällden i hela block 8,5 x 4 meter. Tjällden trappa längs hela kortsidan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag