Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Trall ovanpå liner-list?  (läst 3916 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Trall ovanpå liner-list?
« skrivet: april 10, 2015, 12:19:46:46 »
Hej
Har en termopool och ska bygga trall runt om och jag vill att trallen ska gå hela vägen fram till poolväggens insida. Har någon av ett liknande tralldäck och hur har ni i så fall fäst trallen där liner-listen är fäst i poolväggen?

Poolgiganten

Utloggad FlyHigh

SV: Trall ovanpå liner-list?
« Svar #1 skrivet: april 10, 2015, 16:04:22:22 »
Hej

Jag vet inte om jag förstått rätt men jag fräste ur ett spår i undersidan av trallbrädan och kunde då lägga trallbrädan ovanför listan:

http://pool.blog.valborg.net/files/2013/07/wpid-DSC_1219.jpg

Vi tycker det ser bra ut även om svärför knäckte ena brädan vid premierdoppet fron altandäcket...

Restan har hållt hur bra som helst.

/Erik
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Utloggad fredsan

SV: Trall ovanpå liner-list?
« Svar #2 skrivet: april 10, 2015, 19:16:59:59 »
Hej Erik och tack för svaret.
Jo, det var något sådant jag menade. Dock, när jag tittar på din bild så det ut som att den fasade brädan ligger ovanpå däcket. Eller missförstår jag bilden?
mvh,
Fredric

Utloggad FlyHigh

SV: Trall ovanpå liner-list?
« Svar #3 skrivet: april 12, 2015, 22:32:52:52 »
Hej

Den tryckta brädan under är en del av poolen (det skulle vara en bräda ovanpå plåtstommen).

Så här ser det ut när golvet är lagt och svärfar knäckt brädan:
http://pool.blog.valborg.net/files/2013/07/wpid-IMG-20130716-WA0005.jpg

De andra brädorna har hållit bra, vi borde greppar om det och skjuter ifrån men visst finns risken att någon mer går sönder, den är ju lite försvagad.

/Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Utloggad fredsan

SV: Trall ovanpå liner-list?
« Svar #4 skrivet: april 12, 2015, 22:34:34:34 »
Aha, då förstår jag. Tack!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan