VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skall snart börja bygga en Leca pool.  (läst 2958 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
Skall snart börja bygga en Leca pool.
« skrivet: juni 17, 2009, 22:50:28:28 »
Hej på er!
Jag tänkte börja skriva på detta forum när grävaren börjat gräva ut där jag har planerat var poolen skall ligga.
  Men grävaren skulle dyka upp för 2 veckor sedan men han fick andra jobb i mellan men nu skulle det ha börjats ikväll, han dyker upp under eftermiddagen för att meddela  att hans grävare hade en motorbrand under dagen. Får se om han skulle få tag på en ny maskin tills nästa vecka.
 Jag har inhandlat diverse saker till min lecapool som har måtten 8*4 1,5m från Ecopool utan värmare än så länge. Pooltäcket skall jag beställa från Skölden i Etuna.
  Detta forum har gett mig inspiration från första tanken jag hade om jag skulle göra en nergrävd pool har tröttnat ur på ÖB´s pooler där man slår i knäna och svår att hålla rent med leksaksfilter m.m.
Är det någon som har koll på hur många leca sten det kommer att gå åt? 



Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Poolgiganten

Utloggad Jucklo

SV: Skall snart börja bygga en Leca pool.
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2009, 23:50:00:00 »
Hej du!

Rent matematisk blir det 320 st men med lite svinn och delning. Så räkna med 20 st till så 340 st då borde du vara på säkra sidan. Vad jag kan se på ditt önskade pooldjup så får du ju ha 8 lav.


//Jucklo

Utloggad 25° i vattnet

SV: Skall snart börja bygga en Leca pool.
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2009, 07:00:13:13 »
8 varv ger 160 cm (19cm + 1cm fog per sten)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan