VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken typ av pool?? Ska ge min fru en pool i present-tips välkomnas!!  (läst 2083 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ErikiLund

  • Gäst
ErikiLund
Vilken typ av pool?? Ska ge min fru en pool i present-tips välkomnas!!
« skrivet: juni 20, 2017, 17:59:39:39 »
Jag ska ge min fru som fyller jämt en pool i födelsedagspresent!
Den behöver vara stor nog för en familj om 2 vuxna och 3 barn.
Budget: 50000 kr inkl allt.
Den ska vara nedgrävd. Bör vara enkel att sköta och hålla minst 15-20 år.

Jag behöver tips omgående på typ av pool och gärna vilka fabrikat som kan rekommenderas! Jag har inte obegränsat med tid på mig så konkreta förslag tas mer än gärna emot!

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Med de kriterierna får du nog ändra budgeten. Ska du leja ut allt finns det en risk att du behöver lägga till en nolla efter din ursprungliga siffra.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Cybertron

Jag ska ge min fru som fyller jämt en pool i födelsedagspresent!
Den behöver vara stor nog för en familj om 2 vuxna och 3 barn.
Budget: 50000 kr inkl allt.
Den ska vara nedgrävd. Bör vara enkel att sköta och hålla minst 15-20 år.

Jag behöver tips omgående på typ av pool och gärna vilka fabrikat som kan rekommenderas! Jag har inte obegränsat med tid på mig så konkreta förslag tas mer än gärna emot!

Tack på förhand!

Hej
Jag tror som föregående talare att det blir svårt, men inte omöjligt.

Jag köpte en JF Storpool 6.1x3.6m oval. Det tillsammans med att jag gjort i princip allt själv och handlat virket från nätet och fick ett bra pris på grävning (efter att ha grävt nästan hälften för hand). Virket räckte dessutom till mina ”blomlådor” som fungerar som staket.
Trädäcket runt är ca. 90m2

Min budget var ca. 40000:- den sprack med 10000:-

Pool: 17000:- (ink allt)
Grävning: 6000:-
Makadam: 2000:-
Frigolit+virke: 20000:-
Skruv och annat: ca 4000:-
Så visst det går, men det tar tid!

Och btw. Jag räknar på att min pool håller kanske 5-10 år, sedan byte av liner ytterligare några år, MAX. Har ju tre barn och snart en fjärde på G. Så linern håller i bästa fall 5 år.

ErikiLund

  • Gäst
ErikiLund
SV: Vilken typ av pool?? Ska ge min fru en pool i present-tips välkomnas!!
« Svar #3 skrivet: juni 20, 2017, 19:01:34:34 »
Tack för svar!

Jag har liten kunskap om vilka typer pooltyper som skulle kunna vara aktuella. Jag avser att bygga en nedgrävd pool som jag därefter bygger ett trädeck kring. Jag tror att jag har färdigheter, förutom elarbeten, att göra i princip allt jobb själv.

Finns det några alternativ till att bygga en pool av stålramskonstruktion om budgeten på 50000 kr ska kunna hållas?

Utloggad Cybertron

Tack för svar!

Jag har liten kunskap om vilka typer pooltyper som skulle kunna vara aktuella. Jag avser att bygga en nedgrävd pool som jag därefter bygger ett trädeck kring. Jag tror att jag har färdigheter, förutom elarbeten, att göra i princip allt jobb själv.

Finns det några alternativ till att bygga en pool av stålramskonstruktion om budgeten på 50000 kr ska kunna hållas?


Tvivlar starkt på att du kan bygga någon typ av ”riktig” markpool för under 50000:- ink allt.
En ”liten” PP pool kostar ju typ 50000:- utan tillbehör och det är väl den billigaste av markpoolerna

ErikiLund

  • Gäst
ErikiLund
SV: Vilken typ av pool?? Ska ge min fru en pool i present-tips välkomnas!!
« Svar #5 skrivet: juni 20, 2017, 23:21:20:20 »

Tvivlar starkt på att du kan bygga någon typ av ”riktig” markpool för under 50000:- ink allt.
En ”liten” PP pool kostar ju typ 50000:- utan tillbehör och det är väl den billigaste av markpoolerna

Tack för svar! Med den budgeten jag har så återstår isf bara en pool byggd med stålkonstruktion som håller linern på plats?

Är det nåt att satsa på?

Vad säger ni?

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
Tack för svar! Med den budgeten jag har så återstår isf bara en pool byggd med stålkonstruktion som håller linern på plats?

Är det nåt att satsa på?

Vad säger ni?

Det finns många som bygger den typen av pool och är nöjda, men troligen är livslängden för konstruktionen kortare än för t.ex. en gjuten pool, och även linern i dessa poolpaket brukar vara av en enklare kvalitet som inte håller lika länge. Således inte helt säkert att det över tid 10-20år blir billigare än en andra alternativ.

Oavsett detta så tycker jag du skall ta med en poolvärmepump i kalkylen. Är inte poolen uppvärmd är min erfarenhet att det badas betydligt mindre än vid 27+ grader i vattnet. I och med att du lägger ned mycket pengar och inte minst tid/arbete är det ju roligare om poolen verkligen kommer till nytta/används.

//Martin
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan