CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nordpool Sarek  (läst 53931 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #40 skrivet: juli 28, 2016, 22:47:29:29 »
Grand03... kan du kolla imorgon om ditt vatten rör sej när du kör Jets1 på lågfart/blinkar... i mitt syns inget om inte Filter lyser samtidigt... som jag sagt så många ggr förut.. ;)
Förstår inte riktigt... Har du Balboa GS510?

Poolgiganten

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #41 skrivet: juli 29, 2016, 09:44:36:36 »
japp... Balboa SG510...

om du startar Jets1 i l lågfart/så symbolen blinkar, ser man att det rör sej i vattnet då?

själv vaknade jag med LF blinkande, 28grader i displayen och 37grader på badtermometern!

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #42 skrivet: juli 29, 2016, 19:22:00:00 »
När jag startar Jets 1 blinkar inte symbolen utan lyser konstant och ja det blir en jäkla fart på vattnet.  <dontkn> om det hjälpte dig?

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #43 skrivet: juli 29, 2016, 20:20:30:30 »
jag har 2st lägen på min Jets1... första så blinkar den och vattnet e helt stilla, andra så lyser den konstant... då e de jädra fart!

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #44 skrivet: augusti 01, 2016, 16:31:09:09 »
Jag har bara ett läge på mina Jets och det är antingen på eller av.
Trivs som fan med badet och kemin har jag lyckats få till bra värden på. Det ända som gör mig lite konfunderad är att det ibland står filter 1 eller filter 2 smått uppe i högra hörnet samt att den värmer ett par grader över sätt temperatur. Samma för er?

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #45 skrivet: augusti 01, 2016, 17:50:20:20 »
Jag har bara ett läge på mina Jets och det är antingen på eller av.
Trivs som fan med badet och kemin har jag lyckats få till bra värden på. Det ända som gör mig lite konfunderad är att det ibland står filter 1 eller filter 2 smått uppe i högra hörnet samt att den värmer ett par grader över sätt temperatur. Samma för er?
Jag har också bara ett läge på jetsen.
Filter 1 resp 2 står det när filtreringen går igång.
Två tillfällen a 2 timmar om du inte ändrat grundinställningarna.
Den brukar ligga någon grad över inställt värde framförallt under sommarhalvåret.

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #46 skrivet: augusti 05, 2016, 22:04:54:54 »
nått som inte stämmer... hoppas Svenskabadrumsinredningar hör av sej nästa vecka när deras tekniker börjar jobba igen..

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #47 skrivet: augusti 05, 2016, 22:18:06:06 »
nått som inte stämmer... hoppas Svenskabadrumsinredningar hör av sej nästa vecka när deras tekniker börjar jobba igen..
Ja, det verkar inte som du har en sep. cirk. pump eftersom du kan välja två lägen på jetsen.
Men som sagt det får SBI svara på.
Är det ett Sarek du har?
Om du kollar på Typ etiketten som sitter på sidopanelen (samma sida som displayen). Vad står det för nr där? T.ex. M-3352

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #48 skrivet: augusti 08, 2016, 20:45:22:22 »
som du sa.. Model: M-3352..  O0

är bara på Jets1 det finns 2st lägen... det blinkande, vattnet står helt still (om inte Filter lyser samtidigt för då rör det sej i vattnet)
och
tänd, en jädra fart på jetsen..

...får fortfarande felkoderna "dr" och "LF"!

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #49 skrivet: augusti 08, 2016, 21:16:06:06 »
som du sa.. Model: M-3352..  O0

är bara på Jets1 det finns 2st lägen... det blinkande, vattnet står helt still (om inte Filter lyser samtidigt för då rör det sej i vattnet)
och
tänd, en jädra fart på jetsen..



...får fortfarande felkoderna "dr" och "LF"!
Ja då är det i alla fall samma modell från Mona Lisa...nä jag blir verkligen inte klok på detta  :-\
Har SBI hört av sig ännu ang. felkoderna?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag