VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nu har även jag kommit i gång med bygget  (läst 16512 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zek

SV: Nu har även jag kommit i gång med bygget
« Svar #20 skrivet: juli 02, 2007, 16:28:08:08 »
Armering
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Poolgiganten

Utloggad zek

SV: Nu har även jag kommit i gång med bygget
« Svar #21 skrivet: juli 02, 2007, 16:29:17:17 »
Många järn och många najningar
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad zek

SV: Nu har även jag kommit i gång med bygget
« Svar #22 skrivet: augusti 13, 2007, 08:46:45:45 »
Här kommer några bilder till. Nu är äver linern på plats, fler bilder kommer på det.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad matspetter

SV: Nu har även jag kommit i gång med bygget
« Svar #23 skrivet: september 02, 2009, 10:50:15:15 »
Jag skall använda 19mm skalblock med 10mm liggande armering i varje skift och 12mm stående, denna konstruktion är helt självbärane och kräver ingen motfyllnad alls, det var detta som avgjorde saken då jag har en slänt och inte kan motfylla så mycket. Dessutom får jag mer utrymme i maskinrummet om jag slipper stödmurar och annat skräp där.

jag antar att du menade 19cm breda block!? En anna fråga om du har tid: hur fäste du de stående 12mm järnen i plattan?

Mvh,
MB

Utloggad zek

SV: Nu har även jag kommit i gång med bygget
« Svar #24 skrivet: september 09, 2009, 20:27:42:42 »
japp 19cm skalblock, och jag borrade och injekterade de stående järnen. för maximal hållfasthet bör man gjuta in B-järn men i mitt fall duger detta och i och med det kunde jag stocka av formen och slapp lasergjuta
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag