CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor  (läst 50557 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pea

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #90 skrivet: augusti 02, 2008, 09:27:22:22 »
vet att Poolstore har konto på astral, även om han inte har det du söker på lager kan han beställa, hör med Daniel.

jag fick också sämre cirkulation med 2 inlopp, om jag håller för det ena så blir trycket som det var med 1 så det är nog så det blir. starkare pump som gäller.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Poolgiganten

Utloggad Jarlen

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #91 skrivet: augusti 02, 2008, 11:57:43:43 »
Hej Viper!

Hur stark motor har du? Du har en stor pool. Kanske räcker den inte till. Det brukar sitta en liten plåt på motorn som anger data.

Hälsningar Jarlen

Utloggad Jarlen

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #92 skrivet: augusti 02, 2008, 14:24:07:07 »
Hej igen Viper

Jag har grunnat lite grann på ditt problem med cirkulation. Eftersom du har grundat upp poolen i ena ändan, och vad jag förmodar har returerna i andra ändan. Så bör du ställa den med störst tryck upp mot ytan och den andra mer nedåt mot botten. Och naturligt vis bägge riktas åt samma håll så de inte motverkar varandra. Har jag fel beträffande returernas placering, så kan du väl beskriva var du har breddavlopp och returer placerade. Det är svårt och se på dina bilder.

Häls Jarlen
« Senast ändrad: augusti 02, 2008, 14:30:21:21 av Jarlen »

Utloggad Viper

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #93 skrivet: augusti 03, 2008, 16:59:57:57 »
Får även en del sand i pooolen nu fast jag bytt tårtpackningen i flervägsventilen?

Utloggad Jarlen

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #94 skrivet: augusti 03, 2008, 17:50:52:52 »
Hej Viper

Jag har ett Hayward sandfilter. Inuti sanden finns det ett nav med 8 st. filterrör av plast som strålar ut likt ekrar i ett nav. Är något av dem trasigt så går det ut sand i poolen. Enkelt att byta, men man måste öppna filteret.

Mvh Jarlen
« Senast ändrad: augusti 03, 2008, 18:47:02:02 av Jarlen »

Utloggad Fia

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #95 skrivet: april 21, 2009, 19:00:55:55 »
Hej Viper, fick du någon ordning på gejorna?
En ny bild kanske? ;)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Viper

SV: Helt ny med stor friforms pool = Många frågor
« Svar #96 skrivet: juni 30, 2009, 21:52:12:12 »
Simmade i den förra året o d gick bra. märkte i våras att jag har en massa vatten som trycker ut genom trappstegen nu när den e tom, vet ej var vattnet tränger in, måste komma igenom botten på nåt vis, botten av poolen e ju i vattennivån i havet

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag