VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Thermopool  (läst 4293 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ing9725

Thermopool
« skrivet: september 17, 2009, 18:47:57:57 »
Äntligen. I måndags så kom den, thermopoolen från PoolStore. Har tidigare i September grävt och gjutit plattan, tänker gjuta upp poolen inom två veckor och sedan så gör vi resten till våren.
Att det blev just Thermoppol från Poolstore var väl just att det kändes mest stabilt och bäst isolerat. var först inne på en "billigare" variant från Poolman's men efter ett besök i butiken då man fick se hur tunn poolen skulle bli så ändrade vi oss, till slut stod det mellan Folkpool och Poolstore men då folkpools variant var betydligt dyrare så var det ett ganska lätt val.

Hoppas nu att uppförandet av poolväggarna går bra och att vädret är med oss, inget regn vill vi ha.

Poolen ska bli 4*7 meter samt bli inbyggd i en altan som kommer att bli ca 120 kvadrat. En Poolvärmepump ska få värma vattnet.

Ska försöka lägga upp lite bilder på bygget senare.

Ni andra där ute som oxå har byggt Thermopooler hör gärna av er med tips och vad jag bör tänka på vid uppförandet.

Åhh vad man längtar tills våren  :D


Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Thermopool
« Svar #1 skrivet: september 18, 2009, 08:38:47:47 »
hej ing9765!

Jag känner igen känslan, när man bestämt sig och bara väntar på att allt ska igång.

Jag beställde mina grejer förra hösten, de låg i förråd över vintern och jag kom igång i våras. Nu ligger poolen där färdig. Härligt.

En fördel var det att inte ha för bråttom. Man hann planera och fundera ganska mycket under vintern. Många val, t.ex typ av trädäck, poolsarg etc ändrades under resans gång.

Jag hann också planera uppbyggnaden av pumprum, önskad funktion på elinstallationen mm.

Jag valde till saltklorinator, vilket jag inte ångrat. Härlig vattenkvalitet och underbart lättskött.

Men visst var det svårt att vänta.

Är det verkligen en ovanmarkare du bygger? Låter som en markpool.
Men OK, den kanske går bra till vilket som.

Lycka till med planerandet och bygget! O0

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Thermopool
« Svar #2 skrivet: september 18, 2009, 08:40:09:09 »
PS!
Skall du inte lägga in denna tråd under "byggtrådar"?
DS
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

SV: Thermopool
« Svar #3 skrivet: september 18, 2009, 19:24:10:10 »
Hej ing9725. :)

Säg till om du vill att denna tråd ska bli byggtråd, då flyttar jag den.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ing9725

SV: Thermopool
« Svar #4 skrivet: september 18, 2009, 20:46:16:16 »
Visst, lägg upp den som byggtråd Fia,

Dacke: Det är en ovanmarkspool, ej nergrävd.

Allt är planerat och uttänkt i minsta detalj :-)
Tjejen har skissat på en ritning i ett halvår snart för att få det så
perfekt som möjligt.
Har ett stort hus(330 m2) och en stor tomt (12800 m2) så en stor altan
med pool kommer att göra susen.
På söndag ska jag börja med poolväggarna, har kapat till all armering så det ska bara vara att pussla ihop "legobitarna"
Känner mig lite nervös inför lampmonteringen och bredd/ut- lopp men det
fixar sig nog.
Ska fixa allt med gjutningen i höst för att till våren lägga in linern och dra all slang samt bygga pumprum.
längtar så att det gör ont i kroppen :-)

Utloggad NackaNicke

SV: Thermopool
« Svar #5 skrivet: november 10, 2009, 21:09:30:30 »
Hej

Hur går det med poolen?
Jag börjar bli klar med mitt bygge, imorgon kommer Thermatec och monterar pooltak sen ska linern monteras, Har du fått på din?

Det enda problemet för mig hitills var att det förba.. lamphuset trycktes ut vid betongfyllning trots (vad jag trodde) bra mothåll.. Se upp med det!

Annars verkar det vara en riktigt bra konstruktion med dessa frigolitblock.

/Nicke
Thermopool 3,5x7, Gulberg&Jansson VP 9kW, Thermatec pooltak

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan