CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: SPA-kemi - vilken ordning  (läst 35601 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

SV: SPA-kemi - vilken ordning
« Svar #20 skrivet: oktober 08, 2015, 22:40:02:02 »

Läs mitt inlägg här
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10407.msg79075#msg79075
och sen länken på poolspaforum där jag hittade instruktionerna
http://www.poolspaforum.com/forum/index.php?showtopic=13634&st=0

...


Intressant!
Följer du detta? Hur gör du då när Cya kommer över en viss nivå. Enligt instruktionen på länken du postade ska man sluta med klor som har Cya (när man nått 20-30 ppm) och istället gå över på klor utan Cya, dvs "switch to Bleach" eller "Then switch to Clorox Unscented 6% bleach." Vad finns det för klorprodukter för spa på svenska marknaden utan cya? Fungerar metoden?


Poolgiganten

Utloggad falmarkspeter

SV: SPA-kemi - vilken ordning
« Svar #21 skrivet: oktober 08, 2015, 23:29:44:44 »
Intressant!
Följer du detta? Hur gör du då när Cya kommer över en viss nivå. Enligt instruktionen på länken du postade ska man sluta med klor som har Cya (när man nått 20-30 ppm) och istället gå över på klor utan Cya, dvs "switch to Bleach" eller "Then switch to Clorox Unscented 6% bleach." Vad finns det för klorprodukter för spa på svenska marknaden utan cya? Fungerar metoden?

Det var snarare vattenbalansdelen jag avsåg, INTE deras Bleach prylar..
Alltså det som handlade om att man att få lagom hög/låg alkalinitet så att pH inte höjs när man trycker ihog massagejetsen.

LQ

  • Gäst
LQ
SV: SPA-kemi - vilken ordning
« Svar #22 skrivet: oktober 16, 2015, 18:07:46:46 »
Go kväll!

Tänkte ta ett skönt fredagsbad men vad händer när jag mäter badet? Balanseringen av vattnet är toppen men klorvärdena är helknasiga!
Fritt klor: 6,63
Bundet klor: 7,92
Förstår inte hur det kan bli så här? Badade förra veckan och klorerade normalt efteråt o sedan så har badet varit orört.
Vattnet ser jättefint ut, luktar inte illa och det är rätt nytt vatten i baljan.
What to do? Spachock?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag