Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Höjdproblem med pool  (läst 4130 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad And10

Höjdproblem med pool
« skrivet: augusti 27, 2017, 13:48:52:52 »
Hej, är helt ny här och frågan kanske har besvarats tidigare men här är mitt problem;

Vi hade tänkt att bygga en helt nedgrävd pool (folkpool Classic) men efter att vi hade börjat gräva så dök det (naturligtvis) upp berg ganska snart.. Vi tog bort en del och har nu dränerat och grusat men gropen blev endast 1m djup. Nu har vi altandörren 50 cm ovan mark så vi kan höja altanen med lika mycket men om vi ska gjuta platta och isolera så kommer poolen 15 cm över tänkt altan. Finns det andra med liknande problem och hur har ni löst detta

Poolgiganten

Utloggad Plums

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #1 skrivet: augusti 27, 2017, 15:29:49:49 »
Ni kanske kan bygga altanen med fler olika nivåer som skapar olika "rum" och sällskapsytor.

Utloggad And10

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2017, 17:53:24:24 »
Ja, där är vi nu. Att bygga en yta 15 cm ned som är tillräckligt stor för att öppna bägge altandörrarna och sen ha ett trappsteg 15 cm upp. Tänkte om någon har gjort något liknande. Enda oron egentligen är att fönstren blir låga.


Utloggad Plums

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #3 skrivet: augusti 27, 2017, 21:02:21:21 »
Vi har en helt plan altan men det är rätt tråkigt. Hade jag gjort om den hade jag försökt bygga in fler etager. Det är inget självändamål med så stor plan yta som möjligt. Fundera på om ni kan ha en platå för solstolar, kanske en etage för grill utekök etc.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Höjdproblem med pool
« Svar #4 skrivet: augusti 28, 2017, 09:42:37:37 »
Vi har olika höjd, se byggtråden. Men den delen som är bredvid poolen är lite för smal, har man saker där (solstol, litet fikabord m.m.) så är det lite smalt att ta sig förbi. Vi har funderat på att bredda, men då försvinner ytterligare lite gräsmatta.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Coolg8

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #5 skrivet: augusti 28, 2017, 11:04:46:46 »
Du bör nog skapa en större yta framför dörr och så det inte blir som trappavsatser ner i altanen. Det kommer bara att se konstigt ut.
Satsa i stället på en avsats runt poolen. Titta på bilder på forumet.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=1563.0
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.270
https://poolportalen.se/wp-content/uploads/sites/8/2016/06/svenska_poolfabriken-400x238.jpg

Utloggad And10

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #6 skrivet: augusti 28, 2017, 16:18:48:48 »
Tack för era svar! Vi får ta en funderare kring detta, kanske blir en avsats runt poolen iaf..

Utloggad EPS

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #7 skrivet: augusti 29, 2017, 18:05:17:17 »
Såhär ser min gardenpool ut.

Utloggad And10

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #8 skrivet: augusti 29, 2017, 18:39:47:47 »
-EPS

Snygg lösning, hur hög är poolkanten på altansidan?

Utloggad EPS

SV: Höjdproblem med pool
« Svar #9 skrivet: augusti 29, 2017, 19:48:34:34 »
Höjden är ca. 38cm. Jag stötte också på berg när jag skulle gräva ner min pool så detta blev lösningen istället. Delen mot altanen är 50cm bred så där kommer att ligga dynor som man kan ligga och sola på nästa sommar. Används i dagsläget även som sittbänk. Bakom dom gråa tygen sitter högtalare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan