VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: FÄRDIGT! :) Mizzi's STORPOOL - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid  (läst 292472 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
Solfolie
« Svar #150 skrivet: juni 28, 2011, 07:16:40:40 »
Det är bara att konstatera faktum. Det lönar sig med kvalité!

Inatt var lägsta lufttemperatur 15 grader. Jag har trots det 28 grader i poolen NU! Med det gamla täcket (bilden) var 28 grader en toppnoteringen efter en hel dags uppvärmning!  Nu har vi det som starttemperatur på morgonen!   <sol>

Idag kommer jag helt klart att komma upp på 30-talet!
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Poolgiganten

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #151 skrivet: juni 28, 2011, 17:10:01:01 »
Bilden talar för sig själv!   O0   t.o.m Notarius Publicus övervakade mätningen!   ;)

I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Pool2010?

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #152 skrivet: juni 28, 2011, 20:54:11:11 »
Underbara bilder!  <sol>
Folkpool Octavia 3,6*6,6*1,44 med 150 cm trappa och mosaikliner. Värmer med Zodiac Powerfirst värmepump.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6147.msg45664#msg45664

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #153 skrivet: juni 28, 2011, 21:01:51:51 »
Tack!   :)

Ser du att maken gör kanonen på bilden? Du må tro att plasket blev STORT sekunden senare!   ;D Jag bifogar två andra bilder på varianter av "kanonen". 11-åringen kör med pappas stil... 7-åringen däremot kör en egen "rak" stil på sitt hopp  ;D


Det är bara så tråkigt att inte jag får njuta av det varma vattnet nu när vi ÄNTLIGEN har fått upp temperaturen på badvattnet. Jag har varit sjuk - förkyld -  drygt en vecka och vågar mig inte ner i vattnet av rädsla för att återinsjukna...   :(  Famljen njuter dock i fulla drag!  O0  Nu känns det som välinvesterade pengar och arbetstimmar...

På bilden syns så lätt det är att rulla ihop det här pooltäcket. Det är så mycket styvare än det sladdriga pooltäcket som vi hade innan. Här syns även den silverfärgade undersidan.


Nu tar jag en paus från uppdateringen av den här tråden. Nu har jag berättat vad poolteknikern åstadkommit och tipsat om samt att jag - och ni - nu vet vilken skillnad kvalitén på pooltäcket gör för vattentemperaturen :)  Jag återkommer när det blir dags att börja bygga trädäcket, förhoppningsvis är vi igång om några veckor. Ha dé!   :-X
« Senast ändrad: juni 28, 2011, 21:20:13:13 av rudbeckia »
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #154 skrivet: juni 28, 2011, 23:11:09:09 »
Mycket trevliga biler och läsning, jag har inte tagit fram vårt pooltäcke från JF ännu men detverkar lite kasst redan i garaget...

Idag så fick jag igång pump och filter så snart ska vi nog ta oss ett dopp, blir nog inorgon, vi har iofs ingen värme ännu så det är bara 23 grader...brrrrrrrrr

Tack för en bra tråd, ni har hjälp mig myccket!
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #155 skrivet: juni 29, 2011, 06:30:12:12 »
Tack Anti :)

Om solfolien ändå flöjer med i poolpaketet kan man ju använda det till en början. Solfolien fungerar säkert bra så länge bubblorna håller. Som du såg på mina bilder så var nästan alla mina bubblor punkterade efter cirka två månaders användning...  Så länge man inte värmer upp sin pool så duger ju JF-täcket bra - det är definitivt bättre än ingenting.

Grattis till lyckad montering och poolfyllning! Jag ser fram emot bilder :)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #156 skrivet: juni 29, 2011, 22:24:16:16 »
 Får se hur vi gör, kommer nog satsa på ett bättre täcke när trallen är färdig runt poolen, så man kan veva upp den på en uppsammlare.

Idag badade vi, efter att barnen lagt sig så smög vi ner i poolen, 25 grader och ingen uppvärmning, bra drag i solen!
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #157 skrivet: juni 29, 2011, 23:22:13:13 »
Jag badade också utan barnen idag. Jag fick nog 10 - 15 minuter helt ifred innan de upptäckte mig de små rackarna!   ;)
31 grader hade vi i vattnet idag! Det var verkligen ljummet!  O0

Det var verkligen BRA att ni har kommit upp i 25 grader utan uppvärmning! Solvärmen är ju dessutom helt gratis!   <sol> 
Nu ska jag titta in i din tråd och se om du har fått upp några bilder ännu...   ;)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Zaphod

SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #158 skrivet: augusti 21, 2011, 14:11:29:29 »
Hur ser temperaturförlusterna (på natten) ut nu, när vi har kommit en bit in i Augusti? Min solfolie från JF dog efter knappt en säsong, så nu kör jag med en gammal Intex-folie (som faktiskt är bättre), men lite för liten. Måste med andra ord investera tills nästa år.

//
Lars
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Bygget av Beckans Storpool - 7,6 x 4,5 - från JF-Fritid
« Svar #159 skrivet: augusti 21, 2011, 20:34:40:40 »
Värmeförlusterna är på tok för stora nu... Vi har under augusti haft nattemperaturer runt 12 - 16 grader.  Dagstemperaturerna har heller inte varit något att hurra över... 17-22 grader... Knappt någon sol.

Temperaturen i vattnet har varit cirka 21-22 grader. Efter uppvärmning under dagen har vi mätt upp 24-25 grader på eftermiddagen. För KALLT enligt min mening!

Nu håller jag på och vinterstänger poolen. Jag har chockklorerat. Ska även sänka ph:t lite till samt flocka innan jag pumpar ur 2 - 3 decimeter vatten, lägger i petflaskorna och plastdunkarna med sand i som tyngd, sätter en bit frigolit i skimmern samt lägger på den nyköpta presenningen...  Presenningen är 12x7 meter så den kommer säkert att räcka till för att "hänga ner" och föuta på vattenytan...

Jag har även tänkt tömma sandfiltret och köpa nya sand till nästa säsong.
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan