Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Thermoblockspool ca 4*8 med roman-end inspirerad trapp, grävstart v28 2013  (läst 58398 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Formen stadgas upp invändigt och utvändigt inför gjutningen.

2 buttar ditsatta på ena långsidan. Ska innehålla lampor var det tänkt :)

I trappdelen sågar vi bort en del av frigolitkanten och limmar fast galvad plåt istället för att få en mer hållbar kant i betong. :)... drygt vare.... o vi var rädda att limmet inte skulle hålla under gjutningen, men det gjorde det som tur var :D
« Senast ändrad: juli 30, 2013, 23:26:24:24 av Kakan44 »
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Poolgiganten

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Idag har vi gjutit väggarna och trappdelen. Det gick rätt så bra. Är lite osäker på hur raka väggarna blev i slutändan.... Sen regnade det hela dagen så det var svårt med glättningen i trappdelen, men jag hoppas vi fick det jämnt nog.
Vi hade beställt 6m3 betong o det räckte nästan... (hade från början räknat med att det skulle gå åt ca 5,6m3 men sen la vi till lite extragrejor så då blev det tajt)...

Vi fick köpa några påsar färdigbetong o fylla på det sista. 4st 25kg säckar blev det så inte så illa räknat ändå :D

Bilder kommer strax...
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Utloggad TommyC

Det ser ut att bli en väldigt fin pool  O0

GT-hyllan är där du sitter och dricker Gin&Tonic (= GT)  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Läcker! Rundformade Thermopool, finns de i de olika radierna som du använt eller har du fått trixa till det och kapa själv?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MTQ

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Norra Halland
  • Antal inlägg: 153
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Poolprojektet har startat sept 2014!
    • Visa profil
Snyggt!, lycka till med fortsättningen. Vad fyllde ut med i trappdelens hålrum?

/MTQ
Poolprojektet startat Sept 2014.

Planerat så här långt:
- Betongpool med skalblock. Djupdel/lågdel
- Värmning med luft/vatten-VP+ ved via VVX
- Motströmsaggregat för simmträning
- Pooltak
- Pahlén Minimaster autodos av klor
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10433.0;all

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Det ser ut att bli en väldigt fin pool  O0

GT-hyllan är där du sitter och dricker Gin&Tonic (= GT)  ;D

Tack, vi hoppas det ska bli fint :)

Aaahhhh,,, Gin & Tonic,, härligt,, då vet jag äntligen vad det betyder... Tror jag döper om min då till ÖVS-hylla Öl, Vin o saft :D
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Läcker! Rundformade Thermopool, finns de i de olika radierna som du använt eller har du fått trixa till det och kapa själv?

:)

De runda delarna består av thermoblock som har urkapade partier som man sätter kilar i för att bilda rätt radie. Dessa är beställda från tyskland. Det fungerade faktiskt väldigt smidigt måste jag säga. Vart lite skeptisk när jag först såg hur de såg ut.
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Snyggt!, lycka till med fortsättningen. Vad fyllde ut med i trappdelens hålrum?

/MTQ

Hej, på den stora flata ytan fyllde vi först lite extra betong då vi fick över vid plattgjutningen. Sen fyllde vi i grus och packade det... hinkvis... = DRYGT :) Sen la vi en 7:a markisolering överst under själva plattan som armerades och är ca 10cm tjock.
I mellanrummet mellan den yttre väggen och Gt-hylls -rundningen så övertalade jag min man att vi skulle blanda gruset med lite isolering för att få ner vikten o trycket på väggarna.... (Som ju inte var gjutna o jag var rädd att de skulle gå sönder om vi la för mkt grus däri).. så jag hoppas det inte skall röra på sig i framtiden... hade nog varit bäst med bara grus.. men men...
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Då gissar jag att det inte är de "äkta" Thermoblocken från Dorocell som ni har använt, utan likvärdigt som ni köpt från Tyskland. Var inne på det spåret ett tag, men tiden fanns inte så det blev så som vi har byggt.

http://dorocell.se/eway/default.aspx?pid=273&trg=Content_6075&MainPage_5980=6075:0:10,2025&Content_6075=6048:18500::0:6076:1:::0:0
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Nej, inga äkta dorocellblock här inte.. Här är det ihopplock av högsta klass...
Vi har köpt de svängda blocken från Tyskland (Pga att den svenska tillverkaren inte skulle hinna leverera i tid). De raka blocken är köpta från Jackon.
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag